BARTH - STRALSUND 52 km. 13 gr. wind 5 (westen) - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu BARTH - STRALSUND 52 km. 13 gr. wind 5 (westen) - Reisverslag uit Stralsund, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

BARTH - STRALSUND 52 km. 13 gr. wind 5 (westen)

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

30 Mei 2015 | Duitsland, Stralsund

30 mei 2015.

Weer lekker geslapen vannacht en goed uitgerust. Het zelfgemaakte ontbijt smaakte uitstekend en na een kop koffie zijn we weer op pad gegaan richting Stralsund. Eerst in Barth inkopen gedaan en nog een bak koffie gedronken met een lekker stuk Kuchen, want het is tenslotte weekend. Daarna was het zoeken om de juiste weg te vinden. Het was een heel mooi fietspad, vlak langs de Bodden, door rietkragen, koolzaadvelden en mooie weiden met bloemen. Vergezeld van ooievaars, reigers, zwaluwen, zwanen, ganzen en zelfs een visarend was het goed vertoeven daar. De wind was krachtig, windkracht 5. Voor het grootste deel (65%) hadden we die in de rug. Maar het was wel opletten geblazen om niet van de weg geblazen te worden. En die wind maakt snel moe. De hele tijd dat gesuis om je oren. Maar de schoonheid van de natuur hier was geweldig. We hebben er van genoten en zijn vaak afgestapt om een foto te maken en gewoon even in stilte te kunnen genieten. Dat in stilte ging goed want 20 km. lang kwamen we bijna niks tegen. Geen dorpjes, geen fietsers, alleen maar mooi ongerept landschap.

In Klausdorf hebben we wat gegeten (ik natuurlijk asperges). Toen was het niet meer zo ver naar Stralsund. Op een gegeven moment had je een mooi gezicht op Rügen.
In Stralsund was het even zoeken om in de Altstad te komen.

Ik had inmiddels een pension gebeld en een kamer besteld, maar dat lag een eindje buiten Stralsund.

Op de markt hebben we het mooie stadhuis bekeken. Stralsund is ook een van de Hanzesteden, net als Lübeck en Wismar. Stralsund heeft nog een groot deel van de oude stadsmuur. Verder heeft de Altstadt prachtige historische gebouwen en huizen. In diverse kleuren en bouwstijlen.

Tegen half 5 kwamen we bij ons pension aan. Snel gedoucht en nu eerst even mijn belevenissen aan jullie vertellen. Dan ga ik voor de broodmaaltijd zorgen, koffiezetten en dan onderuit met de beentjes hoog.

Wat de regen betreft hebben we geluk gehad vandaag. Er was veel regen voorspelt, maar dat is blijkbaar vannacht en vanmorgen heel vroeg gevallen. Wij hebben 2 x een buitje gehad onderweg en dat was alles. Al met al toch een mooie dag gehad, genoten van de mooie natuur, wel koud, maar daar hebben we warme kleding voor aan.

Morgen gaat het naar Greifswald. Een beetje een saai stuk, volgens Geert. Maar het wordt mooi weer morgen, met temperaturen van 19 graden. Heb mijn shirtje met korte mouwen en korte broek klaargelegd. We zien wel of we het ook aan doen.

Allemaal een fijn weekend verder en tot morgen maar weer.

Moin moin.

• 30 Mei 2015 - 20:52

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Gelukkig weer een fijne en mooie dag gehad.Rustig en stil fietsen in een mooie natuur en daarna lekker
    eten (asperges) mmmm.. heerlijk! Heel goed, verwen jullie jezelf maar lekker !!
    Ik heb vandaag niet veel gedaan, we hadden twee kleinkinderen. Willem is met Yoran meegeweest want hij had een voetbaltoernooi. Ik met met Mirthe wezen shoppen, ook gezellig.
    Morgen weer een fijne dag met droog weer gewenst.
    Groetjes, Willem en Gretha

• 30 Mei 2015 - 21:52

Klaas En Gea,:

Wat hebben jullie geluk gehad met het weer, wij hadden hier de hele dag regen, hagel en onweersbuien en koud rot weer.
    Morgen zal het iets beter zijn. Maar wat het mooie is , zij voorspellen aan het eind van de week een hittegolf.Nou eerst zien.
    Luitjes de groeten maar weer en een prettig weekend en veel fietsplezier.
    Klaas en Gea.

• 30 Mei 2015 - 21:59

Jans En Ina Gossen:

Hallo Anneke en Geert.

We hebben het verslag gelezen en herkennen verschillende dingen die we vorig jaar gezien hebben.
    We wensen jullie veel succes met het fietsen.
    We zijn zelf bij Wenen op de camping en gaan maandag door naar het Balatonmeer.
    Jans en Ine

• 02 Juni 2015 - 20:18

Peter En Ria:

Wat heerlijk te lezen dat het goed met jullie gaat. Nog even doortrappen en dan zijn jullie in Rugen. Wat een prachtige foto's hebben jullie genomen van dat prachtige gebied waar jullie door heen gereden zijn.
    In het Klein Walsertal is het ook heel mooi en prima weer om buiten te zijn. Je kan hier ook fietsen, alleen is het niet te doen op een "gewone "fiets. Dus houden we het maar bij wandelen. We hebben er in middels al
    Wat kilometers op zitten. Nog heel veel plezier tijdens jullie trip en hopelijk wordt het weer echt een stuk beter en vooral droger! Toi Toi, Peter en Ria