dag 3 Tour de France 10 aug. 2013. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu dag 3 Tour de France 10 aug. 2013. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

dag 3 Tour de France 10 aug. 2013.

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Augustus 2013 | Nederland, Dalen

Dag 3 - KIRCHZATTER – ST. CLAUDE (Frankrijk) -330 km. – 23 graden.
Na een zeer onrustige nacht waarbij om 12 uur ’s nachts groot alarm af ging op de camping en 9 brandweerwagens op 100 meter van onze tent aan kwamen joelen. Later bleek dat het Kurhaus bij onze camping alarm had geslagen vanwege een brandlucht. Er is uiteindelijk niks gevonden, maar de hele camping was wakker en stond buiten. Behalve Geert, want hij sliep en heeft niks gehoord. Voor mij onmogelijk om hier doorheen te slapen, maar het is Geert gelukt. Maar zo’n alarm was wel even schrikken.

We zijn vanmorgen tegen kwart voor tien vertrokken richting de franse grens. Bij Muhlheim zijn we de grens over gegaan en hebben in Frankrijk eerst een stuk tolweg genomen want een andere mogelijkheid was er niet. Bij Montbeliard zijn we er afgegaan en zijn de binnenlanden ingereden richting Marche. In St. Hippolyte zijn we even gestopt want het kleine dorpspleintje zag er schitterend uit. Trouwens we rijden de hele dag door de Jura. De tocht ging verder naar Morteau, Pontarlier. We passeerden diverse gorges, nauwe doorgangen tussen rotsspleten met een riviertje. We hebben trouwens de hele dag het riviertje le Doubs gevolgd.

Toen was het inmiddals al weer na 14.00 uur en we hebben toen een snellere route genomen richting Champagnole. Tegen 17.00 uur bereikten we St. Claude. Na veel gekronkel kwamen we uiteindelijk aan op camping du Martinet. En wat hadden we geluk. Er was nog 1 plaatsje beschikbaar. Bij het hek stond “complet”, maar ik dacht, ik ga toch nog even vragen. Er was net iemand vertrokken. In de buurt was ook geen andere camping. Een leuke gezellige camping met redelijk sanitair, maar met wel een mooi verwarmd zwembad. Dus dat de douches het niet goed doen is niet zo erg. Een verfrissende duik is ook wel even lekker.

Nu nog even van de avond genieten met een lekker glaasje wijn, want tenslotte zitten we niet voor niets in Frankrijk.
Geert staat al weer voor de zoveelste keer met mensen bij onze auto te kijken en te praten. Vooral van de Fransen hebben we veel bekijks, want ze vinden onze auto super. In een Citroenland als Frankrijk hebben we nog geen C4 Picasso gezien.
Onze auto rijdt ook prima en heel comfortabel.