KELHEIMWINZER - WÖRTH A.D. DONAU - 62 km. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu KELHEIMWINZER - WÖRTH A.D. DONAU - 62 km. - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

KELHEIMWINZER - WÖRTH A.D. DONAU - 62 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

11 Juni 2011 | Duitsland, Berlijn

Gisteravond nog een poos gepraat met een echtpaar uit Berlijn. Zij gaan ons nu ook volgen op tibberentour. Leuk hoor, zij waren zeer geinteresseerd. Vannacht lekker geslapen, van 22.00 uur tot 07.30 uur, dus dat is ruim voldoende om vanmorgen weer fris en fruitig op de fiets te stappen in Kelheimwinzer. En het was wel bewolkt maar beslist geen regen of regendreiging. Dus in ons t-shirtje ging het richting Regensburg. Er waren al behoorlijk veel fietsers onderweg, dit natuurlijk vanwege de Pinksteren. Eerst naar Saal gereden om profiant in te slaan voor dit lange weekend. Wat brood, fruit, aardbeien, veel meer kan niet want dat kunnen we niet kwijt. Daarna via een prima fietspad, weer een keer een flinke stijging er tussen, maar daar hoor je mij niet meer over. Via Bad Abbach ging het naar Regensburg. Oh wat was het daar druk. We hebben even de binnenstad bekeken (met fiets en al) en ik ben nog even de Dom ingeweest. 't Was er aarde donker, niet prettig. In een klein kappelletje ernaast zong een alt en daar heb ik een poos naar zitten luisteren. Het was prachtig en een geweldige accoustiek in dat kerkje. Toen hebben we via de oude stenen brug (van rond 1200) Regensburg verlaten. De Donau werd steeds breder en na elke bocht in de rivier veranderde het beeld drastisch. Op een gegeven moment zag je bijna geen heuvels meer en een bocht verder zat je weer tussen wijndruiven. Heel vreemde gewaarwording. Toen naar ons overnachtingsadres in Wörth a.d. Donau. Hier hebben we een stel ontmoet waarmee we even een glaasje "sap" hebben gedronken. Die hadden gewandeld in Tsjechie en alleen maar regen gehad. Wat hebben wij dan een geluk. Ook vandaag heeft het nauwelijks geregend en we konden de hele dag lekker in t-shirt fietsen. "t Was gewoon weer een lekkere fietstocht vandaag en het lijkt wel of het fietsen steeds makkelijker wordt. Ik heb ook het gevoel dat ik 's avonds niet meer zo moe ben. Volgens mij wen je er aan om elke dag te fietsen of zou het een vorm van verslaving zijn. Dat wordt dan straks moeilijk afkicken. Straks gaan we hier in het huis nog lekker eten en dan weer vroeg ter kooi om morgen weer fit aan de start te staan. Morgen niet zo ver. We nemen dan een "klein" fietstochtje en gaan eerst uitslapen en tegen half 9 ontbijten. Morgen gaat het richting Deggendorf.
Gretha en Willem: de Donau is hier nog niet echt blauw hoor, maar wellicht zien we dat in Wenen.

Serfus luu

• 11 Juni 2011 - 16:52

Arnold:

Welkom aan de grauwe donau kleur. De blauwe Donau, dat is een mooi liedje, ik heb nog nooit een blauwe Donau gezien. Maar mooi is de Donau wel, naar mate je meer richting Oostenrijk komt wordt het steed mooier en breeder en meer kastelen, kloosters. Ja jullie staan nog een paar mooie dingen te wachten. Als je het een beetje handig plant hoop ik voor je dat je in Melk kan overnachten en het klooster daar kan bekijken. Dit is het klooster met de meeste Rococo stijl. Overdreven? Misschien maar toch ook erg mooi. 'een must' en daarna de Wachau vallei met de beste abrikozen. Okay dit was even vooruit kijken, nog veel plezier met het duitse stuk. Passau is ook wel mooi.
    Liefs Arnold

• 11 Juni 2011 - 17:47

Klaas En Gea .:

Weer een mooi verslag en zo te lezen gaat met jullie alles goed. Geert wat stond jij mooi op de foto. Hebben jullie inmiddels al weer snoepjes. Ik heb ze wel, ha, ha .Maar weer tot een volgende keer . Hele fijne pinksterdagen en tot de volgende keer Groejes van ons.

• 11 Juni 2011 - 19:41

Frieda:

Die gratis WIFI werkte dus niet zo goed en dus stuur ik je wel even een foto van mijn ontwrichtte teen met de regenboogkleuren! Het gaat best snel die genezing. Nog drie dagen Duitsland en dan jodelent Oostenrijk binnen rijden, want het gaat nu echt goed he!
    Hoe meer stroomopwaarts je komt hoe schoner het moet worden toch en misschien dat je dan die Schöne Blauwe Donau tegenkomt. Ilse heeft een prachtige vakantie in Valencia gehad en had ong. 500 foto's gemaakt!
    In Passau kun je prima kamperen aan de Donau, wel een rare toerit. In het dorpje aan het marktplein kun je heerlijk eten, op houten borden en echte streekgerechten. Er is ook een vegetarisch restaurant: Zum Grünnen Baum in één van de kleine keienstraatjes (Hollgasse 7) bij het raadhuis. Succes morgen en tot de volgende keer. Groetjes Ron en Frieda