8 juni 2018 MAKKUM - OOSTERZEE. - Reisverslag uit Oosterzee-Buren, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu 8 juni 2018 MAKKUM - OOSTERZEE. - Reisverslag uit Oosterzee-Buren, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

8 juni 2018 MAKKUM - OOSTERZEE.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

08 Juni 2018 | Nederland, Oosterzee-Buren

8 juni 2018 MAKKUM – OOSTERZEE (bij Lemmer) 64 km. 17 gr.

Wat een verschil qua weer met gisteren en vandaag. Gisteren hitte 30 graden en vandaag 17 graden en regen. Toen we vanmorgen op de fiets stapten was het wel zwaar bewolkt, maar droog. Eerst pp weg naar Hindeloopen en steeds fietsen beneden langs de dijk en licht wind tegen.
Omdat er vanmorgen geen koffie bij het ontbijt was (alles heel summier vanmorgen) hebben we eerst maar gauw een bakkie koffie gedronken. Eerst koffie want anders kom ik niet op gang. En toen we weer op de fiets stapten begon het licht te spetteren en dat werd steeds meer echte regen. Dus gauw onze regenkleding maar aangedaan.

In Stavoren hebben we maar weer koffie gedronken en nu met wat lekkers erbij. Gelukkig werd de regen even later minder. Toen we weer op de fiets stapten begon het gespetter opnieuw en zo is het de hele dag door gebleven.
In Stavoren hebben we nog het beeldje gefotografeerd van het vrouwtje van Stavoren en nog wat foto´s gemaakt van Stavoren. Een klein pittoresk vissersplaatsje.

Toch iedere keer wat oponthoud onderweg want schapen blokkeerden steeds het fietspad. En die beesten reageren nergens op. Blijven gewoon stokstijf staan.

Omdat het weer ging regenen hebben we maar besloten om de versnelling een tandje hoger te zetten om zo snel mogelijk in Lemmer te zijn. In Oudemidum hebben de lunchpauze gehad en konden onze regenjassen even drogen. Tegen 15.00 uur waren we in Lemmer. We hebben de Margrietsluizen en het Woudagemaal nog even bekeken
Toen eerst even warm worden met een bak koffie en even boodschappen gedaan voor vanavond.

We zitten nu in een gehucht genaamd Oosterzee bij Lemmer. Niks te beleven en geen kroeg of restaurant. We zitten op een klein kamertje in een groot herenhuis wat nodig een onderhoudsbeurt nodig heeft. Maar het bed is schoon en goed. Alleen was de eigenaar er niet toen we tegen half 5 aankwamen. Op een gegeven moment zagen we iemand lopen en die heeft de eigenaar gebeld en zodoende konden we de sleutel krijgen. Met Vrienden op de fiets tref je het de ene keer super goed, maar er zijn ook mindere locaties bij en daar slapen we dus vannacht. We hebben net gegeten. Een maaltijdsalade uit de supermarkt en een lekker toetje. Dan is je maag ook weer gevuld.

Eef van harte gefeliciteerd met je verjaardag vandaag.

Edith und Werner: danke für euere Nachricht. Ich habe nur ein bisschen ein blaues Bein vom stürzen, mehr nicht. Und es geht uns ganz gut. Nur heute Regen aber Morgen soll es wieder trocken sein. Sonntag ist die Radtour wieder zu Ende und nächste Woche rufe ich euch mal an. Liebe Grüsze von uns.

Nel: de fabriek voor Makkumer Aardewerk bestaat niet meer. Heb alleen wat Makkumer borden gezien op ons logeeradres en in een restaurant daar. Verder was er geen aardewerk meer te bekennen.

Dank jullie wel voor alle reacties. Lief en fijn om te lezen.

Morgen fietsen we naar Meppel en dan is zondag onze laatste etappe alweer naar huis.
Vandaag dus een waterig dagje, maar ja dat hoort er ook bij als je fietst in Nederland.

• 08 Juni 2018 - 20:13

Gretha:

Hallo Geert en Anneke,
    Dat was weer een andere dag dan gisteren wat het weer betreft. Wel een mooie omgeving daar gaan wij denk ik ook nog eens een keertje naar toe. We zijn begin maart s'avonds in Sneek geweest naar de Martinikerk voor de opnames van Nederland Zingt.Erg mooi en hebben genoten. Vandaar dat we nog wel een keertje naar Friesland willen.
    Moeilijk fietsen met die schapen op de weg maar een mooi plaatje hoor, die heb ik even gepikt.
    Ja,ja ik vind het wel leuke beesten, ha,ha...
    Morgen weer een fijne fietsdag en hoop voor jullie geen regen!
    Welterusten en morgen gezond weer op.
    Groetjes, Willem en Gretha

• 09 Juni 2018 - 18:19

Edith Und Werner:

wir haben uns täglich über euren Bericht gefreut, und hoffen ihr hattet auch heute am Samstag nocch einen wunderschönen Tag. Hier ist es auch sehr warm und gestern gab es ein Gewitter.
    Für morgen wünschen wir euch eine gute Heimfahrt und freuen uns dann auf euren Anruf in der nächsten Woche.

An manchen Orten die ihr beschrieben habt waren wiror etlichen Jahren auch.

Liebe Grüße Werner und Edith