VREDEN Dld - BATHMEN Nl. - Reisverslag uit Bathmen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu VREDEN Dld - BATHMEN Nl. - Reisverslag uit Bathmen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

VREDEN Dld - BATHMEN Nl.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Augustus 2017 | Nederland, Bathmen

VREDEN Dld - BATHMEN Nl. 70 km. 24 gr.
26 augustus 2017.

Na een heerlijk ontbijt en een goede nachtrust in een heerlijk schoon bed, gaan wij weer vol goede moed verder met onze tocht. Vandaag gaan we verder met de oversteek Darfeld - Zwolle.

Het was vanmorgen nog wel een beetje fris toen we vertrokken, maar al gauw kwam het zonnetje achter de wolken vandaan en is het een stralende dag geworden. Vandaag hebben we een aantal malen de rivier de Berkel gepasseerd. Een rivier die heel mooi door het landschap kronkelt. Eerst ging het naar Zwillbrock. En hier waren we al bij de grens met Nederland. Geert heeft nog een paar Duitse fietsers op de foto gezet bij de grensovergang. Wij gingen daarna verder naar Eibergen. We wilden koffie drinken bij Gretha en Willem, vrienden van ons, maar helaas waren ze niet thuis. Toen hebben we maar koffie gedronken op het marktplein in Eibergen.

Daarna kwam Haarlo. We fietsen nu op knooppunten en zodoende kom je over de mooiste fietspaden. Aan een stuw in de Berkel hebben we onze eigen koffie opgedronken en ervaringen uitgewisseld met fietsers uit Den Haag.

Onze tocht ging verder naar Zwiep, waar je Witte Wieven kunt bewonderen. Toen kwam Lochem al in zicht. Hier hebben we de middaglunch genuttigd. Over het Twente-Rijnkanaal ging het verder naar Ampsen, waar we nog een prachtig kasteel zagen. Toen via Laren en de Schipbeek naar Bathmen. In Bathmen hebben we ons logeeradres gevonden via Vrienden op de Fiets. We hebben een mooie kamer, met eigen douche en WC en we werden hartelijk verwelkomd met thee en zelfgebakken cakejes. En nu zitten we in de mooie tuin van de aangename zomeravond te genieten.

Morgen gaan we naar Dalfsen. Dat wordt wel weer een afstand van +60 km. Maar met die goede fietspaden in Nederland moet dat weer goed te doen zijn. Wat een verschil met de fietspaden in Duitsland.

We zeiden vanmiddag al tegen elkaar dat we volgend jaar maar eens een grote fietstour door een deel van Nederland moeten maken.

Al met al een eind fietsen vandaag, maar het ging ons gemakkelijk af.

Nu even met de beentjes hoog en dan maar tot morgen.