PARCHIM. - Reisverslag uit Parchim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu PARCHIM. - Reisverslag uit Parchim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

PARCHIM.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

29 Juni 2017 | Duitsland, Parchim

29 juni 2017.

Het is nu half vijf in de middag en het is een complete wolkbreuk op dit moment. Dus mooi even tijd om jullie op de hoogte te brengen van onze belevenissen van de afgelopen dagen.

We hebben de eerste dagen dat we weer terug waren in Parchim het rustig aan gedaan. Het was nog heerlijk zonnig weer, dus wat lezen, de tuin onkruid vrij gemaakt en lekker kokkerellen met natuurlijk verse producten uit onze eigen tuin.

Zaterdagmiddag werden we uitgenodigd door de voorzitter van de andere Gartenverein Vietingseck om hun Gartenfest te bezoeken. Het tuinencomplex waar wij in zitten heet Vietingshof
Die uitnodiging hebben we aangenomen. Voor ons waren speciaal plaatsen vrijgehouden zodat we goed konden zitten. We begonnen met koffie en Kuchen natuurlijk. Er waren wel 20 soorten Kuchen, gebakken door de vrouwen van de Gartenverein. En lekker, en niet 1 taart was gelijk. Er trad een chantykoor op uit Plau am See en je kon aan allerlei spelen mee doen waaronder bierglazen schuiven en meer van die zaken.
Het was gezellig, maar tegen 5 uur vonden we het welletjes en zijn naar ons stekje terug gekeerd.

Dinsdag 27 juni hebben we een fietstocht gemaakt van 50 km. We zijn eerst naar Kiekindemark gefietst. Voor je daar bent moet je een aantal pittige hellinkjes de baas worden. Dan naar Gross Godems, Stolpe en Blievensdorf. Daarna via Spornitz naar Garwitsch/Matslow en dan via het Eldekanaal door het bos naar Malchow en Moderitz. Dan is het nog een klein eindje naar Parchim. Daar zijn we heerlijk op een terrasje neergestreken. We hadden geen haast want Renate wilde vanavond voor de warme maaltijd zorgen. Het is alleen jammer dat het niet warmer is en er nogal wat wind is. We kunnen dan geen kampvuur maken. Zo’n vuurtje maakt de dag wel compleet.

Woensdag 28 juni was het weer mooi weer, dus maar weer een fietstocht gepland van 50 km.
We zijn eerst naar Paasch gefietst via allerlei kleine geasfalteerde weggetjes door de weilanden, licht heuvel op en af. Toen naar Klein Niendorf. Via de fietsbrug over de Elde in Burow kwamen we in het mooie natuurgebied vlak bij Klein Pankow. Daar hebben we nog een prachtig groot hert gespot en veel roofvogels, waaronder de rode wouw. Het pad door dit natuurgebied kun je niet een fietspad noemen, maar een klein streepje door het gras waar je net op kunt fietsen. Maar het is steeds de moeite waard om daar langs te gaan. Het is een van onze favoriete weggetjes. Na zo’n 3 km. waren we op de asfaltweg naar Kreien. Via Hof Kreien naar Benzin. Een heerlijk weggetje om te fietsen. Eerst steil omhoog en dan een hele lange afdaling. Heerlijk.

In Lubz hebben we koffie gedronken en zijn toen naar Lancken gefietst. In Stralendorf nog aardbeien gekocht, vers van het land. Via Darze zijn we door het bos weer naar Parchim gefietst Aan de Wockersee hebben we een lekkere sorbet gegeten en toen waren we tegen 17.00 uur weer terug in de tuin. We hebben ´s avonds in onze tuin met Roland en Renate de barbecue aan gedaan. En dan is er al weer een dag voorbij.

Donderdag 29 juni 2017.
Het zou de hele dag enorm gaan regenen, maar vanmorgen was het droog en lekker aangenaam buiten – 18 graden. We besloten om ons niks aan te trekken van de weersvoorspelling en zijn voor een autotochtje vertrokken naar Kühlungsborn aan de Oostzee. Via allerlei kleine weggetjes door bossen en weilanden en door schitterende pittoreske dorpjes kwamen we tegen 12.00 uur aan bij de Oostzee. Het was nog steeds droog. We zijn direct naar de Oostzee gegaan. Daarna koffie gedronken aan het strand en toen terug gelopen naar de parkeergarage. En toen we voor de deur van de garage stonden begon het te regenen en later te stortregenen. Het was inmiddels 13.30 uur en we hebben een heerlijke morgen gehad en veel gezien en op plaatsen geweest waar we nog niet geweest zijn. We zijn via de Autobahn weer naar Parchim gereden.

Het is nu bijna half 6 en de regen is opgehouden.
Morgen gaan we nog wat doen in ons tuintje hier en ik ga alvast wat spulletjes inpakken, want zaterdag gaan we weer naar huis.

Vrijdagavond zijn we nog uitgenodigd door Roland en Renate in het theater van Parchim, waar de Parchimer Theatergroep een komedie opvoert. Altijd leuk, temeer omdat we inmiddels de acteurs ook goed kennen en zij maken altijd een feestje van elke theatervoorstelling. Het is echt een professionele theatergroep.

Zaterdagmorgen gaan we eerst nog even naar het stadhuis van Parchim, want Anne en Jan van Pension Am Brunnen gaan trouwen en we hebben beloofd dat we even komen kijken. Hopelijk is het dan droog.

Zo jullie zien vermaken we ons hier best, maar ja je moet ook een keer weer naar huis. De zomer is nog lang, dus er zullen nog best veel fietstochten volgen.

We denken er over om deze zomer nog een week door Nederland te gaan fietsen. We nemen dan geen tent mee maar we zijn lid van vrienden op de fiets, en dat willen we een keer gaan uitproberen.

Aan alle volgers – dank jullie wel voor het volgen en de leuke reacties. Wij hebben in ieder geval genoten van het fietsen van deze DrauRadweg, het schrijven van deze weblog en het lezen van jullie reacties.

Hartelijke groeten – Geert en Anneke.

• 30 Juni 2017 - 16:24

Klaas En Gea.:

Hallo Anneke en Geert,

Wij hebben hier net een stortbui en dacht , ik ga nog even kijken of er nog nieuws is van de Blommetje.
    En ja hoor.fijn te horen dat jullie nogvmooie dagen hebben gehad.
    Morgen weer naar huis. Wij wensen jullie een goede tocht toe.
    Hartelijke groeten van ons.

• 30 Juni 2017 - 21:21

Margotbrink:

Hoi Anneke en Geert

En ja hoor er was weer een verslag van Anneke . Fijn dat jullie nog mooie dagen gehad hebben en niet zo warm. Vandaag zijn we in Emmen naar de dierentuin geweest. Waren er vroeg, want we hadden afgelopen nacht in Allardsoog het natuurvriendenhuis in de buurt van Bakkeveen geslapen.
    Om half 2 gingen we weer weg toen begon het net te regenen
    Wij wensen jullie een goede thuisreis!!

groetje van Ad en Margot.