SACHSENBURG - MILLSTÄTTERSEE V.V. 50 km. - Reisverslag uit Sachsenburg, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu SACHSENBURG - MILLSTÄTTERSEE V.V. 50 km. - Reisverslag uit Sachsenburg, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

SACHSENBURG - MILLSTÄTTERSEE V.V. 50 km.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

12 Juni 2017 | Oostenrijk, Sachsenburg

12 juni 2017. 32 graden.

Gisteravond heel lekker gegeten in ons verblijf Zum Goldenes Roessl in Sachsenburg. Er kwamen twee fietsers uit Nurnberg naast ons zitten en daar hebben we gezellig mee zitten te eten en te kletsen. Het waren ook van die fanatieke lange afstand fietsers, dus gesprekstof genoeg. Nog leuke ideeën opgedaan en zij van ons natuurlijk.

Het was een zwoele nacht, en het koelde niet erg af, maar desondanks toch noch wel goed geslapen. We zijn vanmorgen tegen 09.00 uur vertrokken voor een rondje Millstättersee. Het was al weer warm en een blauwe lucht.

We zijn via Möllbrücke richting Lendorf gefietst. Toen naar Karlsdorf. De weg was nogal heuvelig en we moesten flink op de pedalen trappen. De afdalingen daarentegen waren weer heerlijk. Met een vaartje van 41.5 km/u gingen we de berg af. Toen kwam Seeboden al in zicht. Inmiddels hebben we de rustige wegen verlaten en komen we midden in de drukte terecht van de Millstättersee. Vreselijk toeristisch. We hebben hier eerst maar koffie gedronken. We wilden kijken of we met de bood over konden varen en dan aan de schaduwkant terug fietsen. Maar helaas. Het duurde noch 2 uur voor dat de boot zou vertrekken. Toen zijn we maar weer terug gegaan via de zelfde weg naar Seeboden.

Het was inmiddels ook 32 graden en boven de bergen verschenen donkere wolken. We zijn rustig aan weer teruggefietst. Na Seeboden heeft Geert een andere weg uitgekozen Alleen moesten we 2,5 km. over een vrij drukke weg. We hadden onze fietshelmen op en hebben van die lichtgevende hesjes aangedaan, zodat we goed zichtbaar waren. Het ging ook prima, alleen haalde de politie halsbrekende toeren uit op die weg. Ze waren wat aan het opmeten en het verkeer werd niet eens stilgelegd. Het verkeer ging vlak langs hen heen. De vouwen waren echt uit hun broek.

We zagen al gauw Spittal voor ons liggen. Het was er warm en druk en we hebben direct verkoeling op een terrasje gezocht.

Daarna gauw terug naar Sachsenburg. Helaas ook weer met een paar pittige klimmetjes. Maar in standje 3 is het voor mij een makkie. En Geert ging ook prima naar boven.

We waren tegen 15.00 uur weer terug in ons hotel en hebben ons daar getrakteerd op een lekkere sorbet.

Voor de rest houden we het lekker rustig voor vandaag.

Morgen gaan we via Spittal naar Villach. We fietsen dan weer naar Spittal maar via een andere weg.

Een warme lome dag, veel drukte en verkeer rond de Millstättersee. Gelukkig fietsen we morgen weer lekker rustig langs de Drau. Dat is toch prettiger. Al dat toeristisch gedoe is niks voor ons. We hoorden meer mensen zeggen dat zo’n dagje rond de Millstättersee er niet bij hoeft.

We zitten al weer op de helft nu. Het gaat hard.

Iedereen nog bedankt voor de leuke reacties.

Graag weer tot morgen en Gruss Gott.

• 12 Juni 2017 - 19:52

Klaas En Gea,:

Hallo Geert en Anneke

Wat weer een mooie dag voor jullie, mooi verhaal en prachtige foto's. Het wassen hier vandaag maar 18 graden, dus koeler als bij jullie. De groeten van ons en morgen weer veel fietsplezier.Doei,Doel.

• 13 Juni 2017 - 16:05

Jans En Ine Gossen:

De Millstattersee is voor ons een bekende omgeving.
    We zijn ook al om het meer gefietst.
    Maar inderdaad aan de Drauradweg is het een stuk rustiger
    Veel fietsplezier.
    Jans en Ine