DIESBAR SEUSZLITZ - PARCHIM 350 km. - Reisverslag uit Diesbar-Seusslitz, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu DIESBAR SEUSZLITZ - PARCHIM 350 km. - Reisverslag uit Diesbar-Seusslitz, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

DIESBAR SEUSZLITZ - PARCHIM 350 km.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

25 Juni 2016 | Duitsland, Diesbar-Seusslitz

23 juni 2016.

Gisteravond zijn we uit eten geweest met Falk en Irene. Een restaurant boven op de berg met vlakbij een mooi uitzichtpunt op de Elbe. We hebben er heerlijk gegeten onder mooie oude lindebomen. Heerlijk koel. Na terugkomst in Diesbar Seuszlitz hebben we nog een wijntje gedronken in de mooie tuin van Irene.

Vanmorgen was het dus weer afscheid nemen. Irene had een heleboel mooie dingen klaar gezet. Een heel mooi glazen schaaltje die ze zelf gegraveerd heeft (Irene is graveur ). Ook beschildert ze stenen en ik kreeg een mooie steen waarop een kat staat. Falk handelt in oude spullen en ik kreeg van hem een mooie oude geschilderde zinken emmer (gevuld met kersen). En natuurlijk nog allerlei stekjes uit hun tuin.

Na een hartelijk afscheid zijn we op weg gegaan naar Parchim. Het was heet maar in de auto was het aangenaam door de airco. We hebben de autobahn richting Berlijn genomen en Berlijn aan de oostkant gepasseerd. Jammer dat je niets ziet van Berlijn, alleen de Fernsehturm.
Tegen 15.00 uur waren we in Parchim. Eerst even boodschappen gedaan en toen onze tuin bewonderd. Wat was alles gegroeid dankzij de goede zorgen van Roland en Renate.

Eerst even met Roland koffie gedronken want ik had Sächsische Eierschecke meegenomen (Roland komt uit Sachsen).
En nog lang ´s avonds buiten kunnen zitten met een glaasje wijn omdat we nog iets te vieren hadden, totdat de muggen het onmogelijk maakten.

De komende week wordt het peultjes, bonen, rabarber en courgette eten uit eigen tuin. Heerlijk.

Ik zal deze week nog wel een keer een verhaal schrijven over onze belevenissen hier deze week. Morgen wordt het 35 graden of meer, dus dat wordt hangen in de schaduw.

Groetjes van Geert en mij.

25 juni 2016.
Het is nu inmiddels zaterdagavond. Het is me niet gelukt eerder dit verslagje op internet te krijgen. Ben nu bij Roland thuis en daar lukt het natuurlijk wel.
We hebben gisteravond en vanmiddag heftige onweersbuien gehad. Overdag temperaturen van 35 graden. Een beetje te warm. Morgen wordt het wat koeler en dan willen we weer een tochtje gaan fietsen. Ik zal proberen om midden volgende week nog onze belevenissen op het net te zetten, maar of het lukt?
Ik denk dat we volgende week zaterdag weer thuis zijn.

Liefs van ons - Geert en Anneke.

• 26 Juni 2016 - 11:05

Ria De Beer:

Wat een leuke reis hebben jullie er ook dit keer weer van gemaakt en wat een mooie foto's ter illustratie.
    Nog een hele fijne tijd in Parchim met veel mooi weer en geniet van alle groenten die jullie tuin nu oplevert. Hartelijke groeten ook voor Roland en Renate. Peter en Ria