Dagje Dresden. - Reisverslag uit Diesbar-Seusslitz, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Dagje Dresden. - Reisverslag uit Diesbar-Seusslitz, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Dagje Dresden.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Juni 2016 | Duitsland, Diesbar-Seusslitz

21 juni 2016 zon 25 gr.

Wat eigenlijk een regendagje had moeten zijn volgens de Wetterdienst is het een prachtige dag geworden. Droog en het werd steeds warmer, vanmiddag zelfs 25 graden.

We zijn vandaag samen met Irene naar Dresden geweest. Via een mooie route vlak langs de Elbe, kwamen we tegen 12.30 uur in deze historische stad aan. Het blijft een prachtig gezicht als je over de oude brug Dresden ziet liggen. Wat een mooie sky-line. Eerst kwamen we voorbij een prachtige moskee, heel kleurrijk. Irene vertelde dat dit vroeger een sigarettenfabriek was geweest in DDR-tijd.

Daarna naar de binnenstad waar we eerst koffie met Kuchen hebben genuttigd. Toen hebben we de Frauenkirche van binnen bekeken. Heel mooi beschilderd en een prachtig orgel. Voor de Frauenkirche was een pianist en een trompettist aan het spelen. Heel mooi klonk dat. Ook kunstenaars (met een vraagteken) waren volop bezig. Wat onbeduidende kunst, met een paar plankjes en een doosje spijkers kom je heel ver. We hebben ook niet gezien dat er iets werd verkocht.

Toen zijn we verder Dresden in gegaan, naar de Zwinger,Semperoper, paleizen, enz. Bij grote fonteinen even uitgerust. Tegen 15.30 uur begonnen we onze benen te voelen en zijn we op een terrasje gaan zitten en hebben ons tegoed gedaan aan een lekkere aardbeiensorbet.

Om 17.00 uur waren we weer terug in Diesbar-Seutszlitz. Even een snelle kop aspergesoep gegeten bij Irene boven en nu is het dus voetbaltijd. Duitsland moet voetballen tegen Noord Ierland.

Het was een schitterende dag, mooi weer en we hebben genoten.
Morgen hebben we weer een fietstocht gepland richting Meissen en donderdag morgen pakken we alles weer in en vertrekken we naar ons huisje in Parchim waar we nog ruim een week zullen blijven.

Tot morgen.

• 21 Juni 2016 - 20:06

Klaas En Gea. :

Hallo Geert en Anne,
    Hier even een berichtje uit Oosterhesselen.Het heeft even geduurd maar ik ben gevallen met de fiets en
    geblesseerd. Maar gelukkig gaat het nu beter,Renske is geslaagd voor het VWO diploma.
    Wij hebben weer genoten van je verslagen Anne. Morgen een fijne fietstocht en hopen op mooi weer.
    Het wad hier vandaag heel mooi en warm.
    Groetjes van ons en tot morgen