Autotochtje Krivoklát. - Reisverslag uit Buček, Tsjechische Republiek van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Autotochtje Krivoklát. - Reisverslag uit Buček, Tsjechische Republiek van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Autotochtje Krivoklát.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Juni 2016 | Tsjechische Republiek, Buček

13 juni 2016 - 20 gr. Bewolkt - Bucek

Na wat regen en gedonder gisteravond was het vanmorgen weer droog, maar wel bewolkt. Het was nog wel wat te fris om buiten te ontbijten, maar tegen koffietijd konden de stoelen op het terras en hebben we lekker buiten koffie kunnen drinken. Het is nog lekker rustig op de camping met voornamelijk Nederlanders.

Tegen een uur of 11 hebben we besloten om vandaag een klein autotochtje te maken ten zuiden van Bucek. Eerst naar Nové Straseci. Dat is ook de plaats waar we boodschappen moeten doen. Ligt ongeveer 4 km. van Bucek. De Lidl en Penny zijn daar, dus geen problemen met boodschappen doen. De meeste producten staat de Duitse omschrijving wel op. Maar wat een moeilijke taal dat Tsjechisch. Je kunt er echt niks van maken. De volgende keer maar een boekje meenemen met de beginselen van deze taal.

We zijn via een prachtige weg met mooie vergezichten naar Krivoklát gereden. Een mooi dorp met een prachtige burcht op de heuvel. Toen langs de rivier de Berounka naar Skryje. Skryje was maar een klein boerendorpje. Wat wel opvalt is dat bijna alle huizen van grote hekwerken zijn voorzien. Zelfs een groot natuurpark is helemaal door een houten hekwerk omringd. Ziet er wat komisch uit en zonde, want het bederft het mooie uitzicht.

De omgeving is hier trouwens schitterend, heel heuvelig, met bossen en enorme open velden waar de rode klaprozen en het graan wuiven in de wind. Tot nu toe hebben we hier nog niet veel wild gezien.
Via Krivoklát waar we even wat gedronken hebben en een sorbet hebben genuttigd (2,50 euro p.s.). Het was een grote coupe met verse aardbeien vanilleijs en slagroom. Wat betaal je daar in Nederland niet voor.

Toen we weer terug waren heb ik eerst een heerlijk middagslaapje gedaan en daarna heerlijk gegeten in het restaurant op de camping.
Op deze manier rusten we heerlijk uit. Geert kan voetbal kijken ´s avonds en ik kan mijn verhaaltje schrijven voor deze weblog.

We worden in de gaten gehouden door jonge konijntjes die hier voor het raam zitten en spelen.
Wat we morgen gaan doen, nog geen idee. Maar wat het geworden is horen jullie morgen wel.

Tot morgen.

• 13 Juni 2016 - 22:23

Ria De Beer:

De omgeving van waar jullie verblijven ziet er prachtig uit. Nu nog mooi zonnig weer en dan genieten
    maar!

• 14 Juni 2016 - 12:54

Roland Daate:

Macht Euch einfach ein paar schöne Tage, den Garten machen wir derweil mit!!

Schönes Wetter wünschen wir Euch und geniesst alles!! Tschau, bis bald!!

• 15 Juni 2016 - 10:57

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Wat een mooie omgeving waar jullie zijn en ook mooi weer, gelukkig! Nou die sorbet is niet duur, dat ging er bij mij ook wel in.
    Groetjes van ons en nog heerlijk genieten!!