ELSPEET - LEMELERVELD 58 km. 26 gr. - Reisverslag uit Lemelerveld, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu ELSPEET - LEMELERVELD 58 km. 26 gr. - Reisverslag uit Lemelerveld, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

ELSPEET - LEMELERVELD 58 km. 26 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

14 Augustus 2015 | Nederland, Lemelerveld

14 augustus 2015.
ELSPEET – LEMELERVELD 58 km. 26 gr. Wind Zuid 3.

Het was een sfeervol avondje gisteren op de camping. Er werden overal glaasjes met waxinelichtjes neergezet zo tegen 9 uur. Bijna iedereen zat buiten en het was knus. Het was ook maar een kleine camping met max. 7 plaatsen.

We hebben goed geslapen, alleen gedurende een uurtje was het onweer, maar gelukkig niet te dichtbij en wat regen.

Vanmorgen heeft het best een tijdje geduurd voor de tent weer opgedroogd was. Maar we zijn toch nog tegen kwart voor 10 vertrokken richting Lemelerveld.

Het begon heel mooi, want we reden de eerste kilometers naar Gortel door de bossen en de heide met licht berg op. Overal zag je dat de wilde zwijnen flink hun best hebben gedaan om de grond zoveel mogelijk om te woelen. Helaas zijn we geen wild zwijn tegengekomen.

Op weg naar Epe kwamen we voorbij een camping waar de koffie met appelpunt voor 3 euro werd aangeprezen. Daar konden we niet aan voorbij gaan.
Na deze pauze zijn we verder gefietst naar Oene. Het waren allemaal rustige fietspaden langs grote boerderijen. Volgens mij verwachten de boeren veel regen, want ze waren allemaal aan het stronten. Wat een lucht.

Via een pontje over de IJssel ging het naar Olst.
Daarna naar Middel en Broekland en verder naar Raalte. Hier hebben we wat gegeten en boodschappen gedaan.

Toen was het nog 10 km. naar Lemerlerveld. Langs een kanaal op een mooi fietspad en windje in de rug waren we er zo.
We staan nu op een boerencamping, vrij groot met veel grootouders met kleinkinderen. Dus aardig wat kabaal. Wat rommelig allemaal, de kippen lopen door onze tent en de koeien achter ons in de wei gaan aardig tekeer. En ook hier ruikt het weer naar stront. Maar dat moet je voor lief nemen, want dat hoort er bij als je een boerencamping bezoekt
Dit wordt al weer ons laatste nachtje voor wat betreft deze tour. Morgen fietsen we weer terug naar Dalen. Hopelijk valt het dan mee met de buien, want er wordt veel regen verwacht. Niet zo erg, want je fietst naar huis.

Het was weer een heerlijk dagje fietsen. Wel heel warm en de vochtigheidsgraad was zeer hoog. Dus we hebben menig zweetdruppeltje verloren.

Morgenavond krijgen jullie nog een verslag van de laatste dag en dan zit het fietsen er voor dit jaar op. Je merkt wel dat je ook al een grote tour gedaan hebt. De benen zijn weer toe aan wat rust.

Nou luu, tot morgen dan maar weer en geniet nog even van de foto´s.

• 15 Augustus 2015 - 14:35

Klaas En Gea:

Hallo Geert en Anneke,

Als jullie dit bereicht lezen zijn jullie misschien alweer in Dalen.
    Vandaag weer goed weer en hopelijk komen jullie droog in Dalen. Heb net nog op buienradar gekeken en het ziet er goed uit. Dit was volgens ons weer een mooie tocht en jullie hadden natuurlijk prachtig weer.
    Zo zie je maar dat het fietsen in Nederland ook prachtig kan zijn.
    Klaas vraagd of jullie nog nagedacht hebben on volgend jaar het Pieterpad te fietsen, dat horen we graag en ik zeg tot ziens in Hesseln.
    Hartelijke groeten van ons, de Wijgertjes.