LELYSTAD - ELSPEET 51 km. 28 gr. - Reisverslag uit Elspeet, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu LELYSTAD - ELSPEET 51 km. 28 gr. - Reisverslag uit Elspeet, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

LELYSTAD - ELSPEET 51 km. 28 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Augustus 2015 | Nederland, Elspeet

13 augustus 2015.
LELYSTAD – ELSPEET 51 km. 28 gr. Wind Oost 4 onbewolkt.

Een heerlijk bad gisteravond was een weldaad voor de spieren en zorgde er voor dat we heerlijk geslapen hebben in de voor 1 nacht omgedoopte B&B Peter en Ria. Een heerlijk ontbijtje zorgde er voor dat we weer fit aan de etappe van vandaag konden beginnen.

Het was vandaag weer een stevige wind tegen, dus de eerste 25 km. was zwaar in de vlakte van de Flevopolder.
Peter en Ria hebben ons een eind op weg gebracht, zodat we de juiste weg naar Harderwijk te pakken hadden. Na 7 km. zijn zij weer huiswaarts gekeerd en wij trapten de pedalen rond naar Harderwijk. Het was beslist geen saaie tocht door de polder hoor Nel. Dan weer bos, dan weer grote akkers met verschillende soorten granen, bloemen en aardappelen. Overal kraampjes aan de weg waar jam, aardappelen enz. werd aangeboden. We kwamen nog langs Aviodome en vliegveld Lelystad.

Tegen half 1 waren we in Harderwijk. De binnenkomst in Harderwijk is erg mooi als je over de brug flovopolder verlaat en weer op het oude land komt. Er was weer heel veel scheepvaart. In Harderwijk hebben we een koffiestop gehouden. Het heeft wel heel veel moeite gekost om Harderwijk weer uit te komen, omdat de nummers die op de kaart stonden niet klopten of er waren geen bordjes of zo opgehangen dat je er makkelijk aan voorbij rijdt. Op een gegeven moment stonden we met 5 personen over de kaart gebogen, want niemand kwam er nog uit.

We hebben nog een hele tijd met een vrouw gepraat die op een ligfiets aan het oefenen was voor de tocht naar Santiago. Ze is door een ongeval gehandicapt geraakt en oefent nu om die tocht te kunnen maken en om haar aangepaste ligfiets (electrisch met 3 batterijen)te testen. Knap hoor.

Daarna ging het naar Hierden. Daar heeft een vrouw nog een tijd met ons meegefietst. Ze wilde ook zo graag grote tochten fietsen maar ze zorgt voor een dementerende moeder en kan daarom niet weg.

Daarna ging het verder over landgoed de Hulshorst. Daar hebben we een tijdje pauze genomen en we werden aan de praat gehouden door 4 jonge Amsterdammertjes van 12 jaar. Ze waren heel nieuwsgierig wat wij deden en vonden het vet cool. Vragen als: slapen jullie in het bos met de tent en hoe doe je dat met het eten, enz. En ga je ook nog met de fiets naar Australie? Maar ja dan moeten we onze fiets ombouwen naar een waterfiets en dan gaat het misschien. Ach en zo verliep dat gesprek. Was leuk.

Daarna door de bossen en heidevelden naar Elspeet.
We staan op een heel klein boerencampinkje met 7 plaatsen. Heel knus en heel rustig. En het is wel midden in Elspeet.

Er wordt onweer met windstoten voor vannacht opgegeven. Hopelijk wordt het niet te slim.

Dit was het weer voor vandaag.
Het was een pittig dagje met heel veel zon en hitte en leuke gesprekken met mede fietsers en andere belangstellenden.

Morgen gaat de tocht naar Lemelerveld.

Tot morgen dan maar weer.

• 13 Augustus 2015 - 21:03

Ria En Eef:

dat is toevallig toen we verleden jaar in vierhouten zaten zijn we met een fietstocht ook bij de oude loc. geweest en hebben er foto's van gemaakt. het gaat jullie goed en de grtjes van ons en goede reis.

• 13 Augustus 2015 - 22:40

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Super fijn dat jullie goed geslapen hebben en een heerlijk ontbijtje, dan kun je er weer tegen.Weer veel gezien en gehoord wat ook altijd erg leuk is.Maar hopen dat het weer vannacht toch maar een beetje rustig blijft.Slaap lekker en morgen gezond weer op.
    Groetjes, Willem en Gretha.