NEUSTRELITZ - PEETSCH 49 km. Wind 2 NO bewolkt. - Reisverslag uit Peetsch, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu NEUSTRELITZ - PEETSCH 49 km. Wind 2 NO bewolkt. - Reisverslag uit Peetsch, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

NEUSTRELITZ - PEETSCH 49 km. Wind 2 NO bewolkt.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Juni 2015 | Duitsland, Peetsch

9 juni 2015.

Wat hebben wij geslapen vannacht. Om 22.00 uur lagen we er in en om 07.15 uur werden we wakker door de wekker. We hadden het blijkbaar nodig. Maar eerlijk gezegd, we waren gisteravond ook echt versleten. De benen voelden vanmorgen nog wel zwaar aan, maar we zijn rustig aan begonnen.

Eerst naar het centrum van Neustrelitz, waar we boodschappen hebben gedaan, koffie gedronken en een nieuw thermo shirt voor Geert gekocht. Nog even bij een fietsenmaker langs geweest om de banden weer op de juiste spanning te krijgen.

Toen langzaam onze tour vervolgd richting Wesenberg. Een goed fietspad maar wel steeds bergie op en bergie af. En dat zou de hele dag zo doorgaan, maar nu op asfaltwegen en dat scheelt heel veel. Vooral met mijn E-bike merk je dat. De aandrijving werkt eigenlijk alleen maar goed op asfalt. Op zandpaden is een E-bike alleen maar lastig omdat de fiets op zich zwaarder is en zand als een rem werkt bij mijn fiets.

Ik heb vanmorgen al op tijd een hotel gebeld voor overnachting. De hoteleigenaar waarschuwde ons voor 2 stukken die niet goed te fietsen waren. Geert had dat inmiddels ook al gezien en we hebben deze twee stukken gemeden en omgereden.

In Neustrelitz stonden we ineens voor een fietsbrug met heel veel trappen, dus niet te doen met onze fietsen met bepakking. Gelukkig was er een alternatief. De eerste 20 kilometer hebben we in een rustig tempo gefietst en hebben we genoten van de mooie uitzichten en de prachtige bossen waar we doorheen reden. Ook zagen we vlakbij een kraanvogelpaartje met 2 jongen, heel bijzonder.

In Wesenberg even wat gedronken en Geert heeft nog foto´s gemaakt van een slot. Via de Useriner Mühle (oud en vervallen) zijn we naar Gross Quassow gereden. Daarna via Drosedow naar Conow. Hier weer een alternatieve route gevolgd omdat alles te zanderig was.

Je rijdt nu steeds tussen allemaal meren in die met elkaar verbonden zijn door kanalen met sluisjes. Het is er altijd druk met plezierjachten. De sluisjes zijn klein dus er kunnen maar 3 bootjes tegelijk in. Lange wachttijden dus en file op het water.

Tegen 16.00 uur waren we in Peetsch. Een mooi landhotel waar we vannacht slapen, aan een meertje met hele aardige eigenaren. Echt mensen die met hart en ziel hun bedrijf runnen. Straks gaan we beneden lekker eten. Vanaf morgen is de luxe weer voorbij en gaan we weer kamperen.

Het was een rustig ontspannen dagje fietsen. Wel heuveltjes steeds, maar makkelijk te doen op asfalt.

Morgen fietsen we naar Waren aan de Müritz.

Es war heute nicht so anstrengent wie gestern. Wir hatten Hügel aber mit asphaltierte Radwege und dass ist bequemer. Es war schön heute. Haben Kraniche gesehen mit 2 junge Kraniche.
Es geht uns gut und haben eine schöne Hotelzimmer für heutenacht in Peetsch.

Moin moin.

• 09 Juni 2015 - 21:58

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Dat jullie goed geslapen hebben kon ook haast niet anders.Nu maar weer rustig verder, ja ook weer met obstakels (fietsbrug) dat kan ook niet en ook nog bultjes op en af.Verder zo tussen de meren fietsen is toch prachtig. In een mooi Landhotel overnachten, wel verdiend hoor !!
    Ik heb gistermiddag met een vriendin ook een eind gefietst, naar Haaksbergen door het Assinck bos. Is ook altijd heel mooi. Heen en terug ongeveer 20 km (ja,ja...)
    Luitjes, morgen weer een fijne fietsdag !
    Groetjes, Willem en Gretha.