RERIK - GRAAL MÜRITZ 59 km. 14 gr. - Reisverslag uit Graal, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu RERIK - GRAAL MÜRITZ 59 km. 14 gr. - Reisverslag uit Graal, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

RERIK - GRAAL MÜRITZ 59 km. 14 gr.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Mei 2015 | Duitsland, Graal

26 mei 2015.

Vanmorgen toen ik de gordijnen open trok zag ik aan de zeezijde een mooie blauwe lucht en landinwaarts grote cumuluswolken. We besloten de lange broeken weer aan te doen. Om 08.00 uur naar het ontbijtbuffet. Alles was zeer afgemeten, en op is op. Om half 10 stond alles weer gereed voor vertrek. Vandaag gaat het naar Graal-Müritz. Ik heb vanmorgen voor vertrek al een kamer gereserveerd.

Het eerste doel voor vandaag is Kühlungsborn. Even na Rerik zijn we verkeerd gereden, maar de schade bleef beperkt tot 2 km. Het was een mooi glooiend landschap met enkele pittige heuveltjes. In Kühlungsborn kwamen we aan de Oostzee en hebben we op de boulevard koffie gedronken. Over zee kwam een zeer donkere lucht aan en even later begon het licht te regenen. Na een kwartiertje was dat weer voorbij en voor de rest van de dag bleef het droog en scheen de zon volop.

De OstseeRadweg tussen Kühlungsborn en Warnemünde is geweldig. We hebben met volle teugen genoten van alles wat we te zien kregen. Ik ben bang dat de foto’s niet helemaal weergeven hoe het was. De geur van de zee, de wind in je gezicht, het is een totaal plaatje.

Eerst naar Heiligendamm, daarna naar Börgerende. Een mooi fietspad vlak langs de kust tussen Sanddornstruiken door. Met steeds inhammetjes waar je de Oostzee kon zien. Van Börgerende werd het spectaculair, want daar heb je de Steilküste. De kustlijn brokkelt steeds een beetje af en zorgt er voor dat je als je niet uitkijkt minimaal 5 meter naar beneden valt. Maar het is een prachtig gezicht.

Onderweg merkten we dat veel mensen foto’s maken van onze fietsen. Vooral de koffiefilter die op 1 van de fietstassen is vastgebonden, trekt veel aandacht. En dan zie van die schuddende hoofden en je ziet ze denken, die lui zijn gek. Ach, ze weten niet wat ze missen.

Na Börgerende kom je in een beukenbos. Het fietspad gaat zigzaggend tussen de bomen door met steeds doorkijkjes naar de zee. In Nienhagen hebben we gegeten, lekker scholletjes, want je bent niet voor niks aan zee. Daarna waren we al snel in Warnemünde. Het was er behoorlijk druk. Er kwamen een paar van die grote passagiersschepen binnen. Ook stond er op de brug in Warnemünde een “levend standbeeld”. Hij deed het erg goed, dus toen ik een euro gaf, voerde hij een heel toneelstuk op.

Met een pont zijn we naar de andere oever gevaren. Daarna op weg naar Marktgrafenheide. Toen was het niet zo ver meer naar Graal-Müritz. Een fietspad dwars door de bossen. In Graal kwamen we weer vlak bij de kust uit.

Elke redelijke plaats aan zee heeft wel een pier die behoorlijk ver de zee in gaat.

Het was een heerlijk fietsdagje en we hebben heel veel moois gezien, dus eigenlijk een top-dag.

Morgen gaat het naar het schiereiland Darss.

Moin moin.

Es war heute wieder ein super Tag, Viel Sonne und ein bisschen Regen. Die OstseeRadweg zwischen Kühlungsborn und Warnemünde war Super. Die SteilKüste ist immer schön an zu schauen. Leider haben wir Molli nicht gesehen (der Dampfer). Es geht uns gut und wir campen noch nicht. Wir haben noch immer Glück ein Zimmer zu bekommen. Wir denken am Wochenende auf Rügen wieder im Zelt zu schlafen. Moin, Moin.

• 26 Mei 2015 - 22:25

Gretha Schippers:

Hoi Geert en Anneke,
    Wat een fijne dag hebben jullie weer gehad. Heerlijk koffie drinken met een mooi uitzicht erbij,geweldig.
    Laat de mensen maar denken wat ze willen, als jullie ervan genieten is het toch goed. Gewoon zo doorgaan.
    Petje af voor jullie!!
    De foto's zijn ook altijd weer mooi om te zien,dan fiets ik in gedachten zo met jullie mee.
    Het weer is hier ook pet. Vanmiddag de verwarming maar weer eens aangedaan. Nu ga ik zo naar bed nog een beetje lezen.Willem kijkt nog wat T.V.
    Nu luitjes, slaap lekker en morgen weer een fijne dag.
    Groetjes, Willem en Gretha.