DE VOORBEREIDING. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu DE VOORBEREIDING. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

DE VOORBEREIDING.

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

09 Mei 2015 | Nederland, Dalen

DALEN 9 mei 2015.

Eindelijk is het dan zo ver. We gaan weer op fietstour. Onze laatste tour was in 2012 naar Praag v.v. We hebben 2 hele zware jaren achter de rug waarin het niet mogelijk was een fietstour te maken. We hopen met dit fietsavontuur die periode achter ons te laten.

We hebben dit jaar gekozen voor een rondje Mecklenburg-Vorpommern in Noord Duitsland. We vertrekken vanuit de plaats Parchim waar we een klein huisje in een tuinencomplex hebben. Het is de bedoeling dat de eerste etappe a.s. donderdag is (Hemelvaartsdag). Van Parchim gaat het richting Dömitz aan de Elbe. We volgen dan de Elbe via Lauenburg naar Lübeck. Vanaf Lübeck gaan we de kustlijn van de Oostzee volgen tot Polen. Door deze kustlijn te volgen komen we in de 7 Hanzesteden Lübeck, Wismar, Rostock, Stralsund, Greifswald, Anklam en Wolgast. We nemen ook nog even het eiland Rügen mee. Daarna via Greifswald,het schiereiland Usedom naar Ückermunde. Vanaf hier volgen we de SeeenRadweg terug naar Parchim. Het zal een tocht worden van ongeveer 1400 km.

Mecklenburg-Vorpommern behoorde van 1949 tot 3 oktober 1990 tot de Deutsche Demokratische Republik, DDR, ook vaak Oost-Duitsland genoemd.
De geschiedenis van dit land boeit ons enorm, temeer omdat wij hier veel zijn en vrienden hebben.
Ik zal deze reis veel aandacht schenken aan de geschiedenis van dit land en hoe de mensen leefden en wat zij voelden in deze communistische staat.
Wij zijn ook vooral getroffen door de prachtige natuur hier en het vele wild, zoals wilde zwijnen, herten en reeën, vossen en natuurlijk de kraanvogels en zeearenden.

Wij hebben er erg veel zin in om al dit moois weer te zien en vinden het fijn dat jullie dit avontuur met ons willen meebeleven.

Nu maar hopen dat het weer een beetje zijn best gaat doen, want als je fietst langs de Oostzeekust moet je mooi weer hebben en geen regen.

Vanaf donderdag zal ik elke dag proberen onze belevenissen op deze weblog te plaatsen. Natuurlijk zullen de foto’s niet ontbreken.
Ik heb een Duitse internet dongel aangeschaft, dus als alles goed werkt heb ik altijd internet.

Groeten,
Geert en Anneke.

• 09 Mei 2015 - 19:26

Ria En Eef:

Hallo Anneke en Geert, Wij wensen jullie vanaf deze plek weer een goede reis fietstocht en hopen dan ook dat het weer mee zal zitten. maar dat lezen we wel in je verslag.Het ga jullie goed en tot wederhorens.
    Wij zien jullie hopelijk in de vakantie want dan zijn we weer gesetteld in schoonoord en hopen dan weer eens langs tekomen. Tot ziens en een hele goede en mooie reis. Grtjes Ria en Eef

• 09 Mei 2015 - 19:42

Nelly En Albert:

Heel veel succes toegewenst en vertrouw erop dat het goed komt, we zijn strots op jullie, toi,toi,toi. Liefs Albert en Nel

• 11 Mei 2015 - 13:07

Lina:

Geweldig dat jullie weer een grote fietstocht kunnen en gaan maken en nemen ook nog even het eiland
    Rügen mee.

Geniet van ervan, goede reis. Groeten Lina

• 13 Mei 2015 - 15:45

Anne En Lammy:

Anneke en Geert,
    wij wensen jullie veel plezier en mooi weer.
    succes

• 13 Mei 2015 - 21:12

Gerrit Weijs Coevorden:

Heel veel succes.
    Met belangstelling volg ik weer jullie belevenissen met foto s
    Het routekaartje stimuleert mij.

• 14 Mei 2015 - 10:51

Ilse:

Veel succes en vooral veel plezier met jullie reis!
    Groetjes Ilse