Dag 14 - 20 TOUR DE FRANCE 2013. - Reisverslag uit Parchim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Dag 14 - 20 TOUR DE FRANCE 2013. - Reisverslag uit Parchim, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Dag 14 - 20 TOUR DE FRANCE 2013.

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 Augustus 2013 | Duitsland, Parchim

Dag 14 POMMIERS - ÖSTRINGEN - 370 km. - 25 graden.
We zijn lekker vroeg vertrokken. Vandaag weer een dagje Autobahn, want het is nog een heel eind naar Parchim in Mecklenburg Vorpommern. Daar blijven we tot dinsdag, lekker in ons huisje in de tuin.
De reis verliep vlot zonder al te veel oponthoud. Tegen 16.00 uur hebben we een camping opgezocht net ten noorden van het Zwarte Woud. We kwamen terecht op camping Wackerhof in Östringen, een mooie terrassencamping en heel schoon sanitair. Wel een groot verschil met Frankrijk, waar het vaak een zooitje is. En heel goedkoop, nog geen 10 euro en alles was inclusief. Dus dat was eerst lekker lang douchen in een schoon sanitair gebouw.
We hebben ’s avonds vroeg onze slaapzakken opgezocht, want zo’n hele dag Autobahn maakt je moe.

Dag 15 ÖSTRINGEN - PARCHIM– 650 km. – 25 graden.
Om kwart over zeven waren we wakker, snel de tent afgebroken, ontbeten en weer op weg voor een dagje Autobahn.
Alles ging heel vlot tot de Harz. Daarna zijn we over binnenweggetjes gereden naar Parchim en dat nam best heel veel tijd in beslag. Tegen 5 uur hebben we in de buurt van Lünenburg warm gegeten en tegen 19.30 uur bereikten we Parchim.
Willy, onze buurman in de tuin, had de tuin voor ons gesproeid tijdens onze afwezigheid en dat was wel te merken. De bonen, tomaten enz. konden we direct oogsten. En Willy zette direct een emmer bonen, augurken en tomaten over de heg. Dus jullie begrijpen, we eten weer heerlijk biologisch de komende dagen.
“s Avonds na een wijntje zijn we moe ons bed ingedoken.

Dag 16. PARCHIM – 26 graden.
Heerlijk geslapen vannacht en vanmorgen rustig met verse broodjes ontbeten in de serre van ons huisje. Het zonnetje scheen heerlijk en het werd al snel te warm. Dus alles maar naar buiten verhuisd. Tegen koffietijd zijn Jan en Willy (schoonzus en zwager van mij) hier geweest. Ze staan op een kleine camping vlak bij ons (Pension Am Brunnen). Vanmiddag even boodschappen gedaan, Roland is even geweest om ons te begroeten. Onze andere buurman Werner had vanmiddag gevist en wij eten dus vanavond vis. De vis wordt schoongemaakt aangeleverd. Ja zo gaat dat hier. Alles wordt gedeeld met elkaar. Dat maakt het hier zo fijn.

Dag 17 PARCHIM – LÜBZ – 27 graden.
Vandaag een lekker rustdagje gehad. ’s Middags een verjaardagfeestje gehad bij vrienden in de tuin. De kleine Max werd 1 jaar en dat moest gevierd worden met veel gebak natuurlijk. Zo konden Jan en Willy ook eens een duitse verjaardag meemaken. ’t Was heel gezellig overigens.
’s Avonds met Jan en Willy naar het Turmfest in Lübz geweest. De NRD (Duitse TV) was er met een Sommertour met artiesten. En natuurlijk heel veel eet- en drink tentjes. Maar ja dat is typisch Duits. Het was leuk om dat weer eens mee te maken. We hadden afgesproken met Torsten en Sylke en we zouden ons treffen op het feestterrein. Maar door de enorme drukte hebben we elkaar niet getroffen.

Dag 18 PARCHIM – MESTLIN – 24 graden.
Vanmorgen al vroeg op want we wilden naar het Tomatenfest in Mestlin. We wisten niet wat we er van voor moesten stellen, maar we hebben ons laten verrassen. Bij een kwekerij hadden ze heel veel soorten tomaten en er werden produkten verkocht waar tomaten in zijn verwerkt. Zelfs tomatenijs was er te koop. Verder was er een grote Trödelmarkt en daar hebben Willy en ik even onze slag geslagen. Heel mooi Kahla porselein gekocht (DDR porselein met Zwiebelmuster motief) en dat alles voor een prikkie. Daarna hebben we heerlijk gegeten bij de Römer in het plaatsje Rom. Een lekker glaasje wijn op camping Am Brunnen in Parchim vervolmaakte deze leuke dag.

Dag 19 PARCHIM – 25 graden.
Een dagje tuinnieren, grasmaaien, schoffelen, tomaten plukken enz.

Dag 20 PACHIM – DALEN – 410 km. 25 graden.
Vanmorgen tegen 10.00 uur zijn we vertrokken uit de tuin. Na een kop koffie bij Jan en Willy zijn we op weg gegaan voor de laatste etappe van onze Tour de France 2013. Tegen 16.00 uur waren we terug in Dalen en werden met koffie opgewacht door Koos en Marry (onze trouwe huisoppas).
Daarna nog gezellig met zijn vieren uit eten geweest en toen was het tijd om met het opruimen te beginnen en de wasmachine te starten.

We hebben een hele fijne Tour de France gehad, veel gezien, fijn om Arnold en Beth weer eens gezien te hebben en te genieten van hun gastvrijheid.

Bedankt lezers voor jullie aandacht. Altijd mooi om te weten dat er zoveel mensen zijn die onze belevenissen willen lezen en ons willen volgen op onze reizen.

Graag tot een volgende reis. Het plan ligt er om volgend jaar weer een fietstour te gaan maken door Noord Duitsland – Oostzeekust.

• 29 Augustus 2013 - 19:43

Evert En Ria Plugge:

Hallo weer een heel avontuur achter de rug het was weer leuk om te lezen en natuurlijk de foto's.
    En nu weer even lekker bijkomen in eigen huis en tuin, of moet daar ook nog wat aan gedaan worden.

• 29 Augustus 2013 - 22:29

Gretha:

Fijn dat jullie weer goed thuis zijn gekomen, en wat en prachtige reis hebben jullie gehad.Ook hele mooie foto's. Nu hebben wij ook een beetje een idee hoe mooi het allemaal was. Het lijkt mij ook wel weer fijn om thuis te zijn en van jullie tuintje te genieten hé.Maar we zijn ook wel benieuwd naar de andere tuun!
    Groetjes van ons en tot ziens.
    Gretha.