Dag 10 Tour de France 17 aug. 2013. - Reisverslag uit Pampelonne, Frankrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Dag 10 Tour de France 17 aug. 2013. - Reisverslag uit Pampelonne, Frankrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Dag 10 Tour de France 17 aug. 2013.

Blijf op de hoogte en volg Anneke

17 Augustus 2013 | Frankrijk, Pampelonne

Dag 10 CENDRAS – PAMPELONNE – 220 km. 18 – 27 graden.
Terwijl we vanmorgen aan het ontbijt zaten begon het wat te regenen en was het maar 18 graden. En dat in Zuid Frankrijk. Hele donkere wolken boven ons, dus heel snel wat brood gegeten en toen alles snel ingepakt in de auto. Ach en toen was de regendreiging ook eigenlijk voorbij. Maar het voelde wel fris aan. Vandaag dus naar Pampelonne. Een tocht eerst door de Cevennes waar de heide in volle bloei stond. Daarna via Florac kwamen we in de Langedoc-Rousillion. Bij Millau/Rodez kwamen we aan in de Midi-Pyrénées. In Rodez wilde ik nog een foto maken van de stad, maar door het drukke verkeer is dat niet gelukt. Op de terugweg komen we hier nog weer langs, dus dan nog maar eens proberen. Het is inmiddels weer lekker weer geworden en we zitten nu bij Arnold en Beth op het terras met een lekker glaasje wijn en ik denk dat het nu nog 27 graden is.
We gaan zo eten, want er komen heerlijke geuren uit de keuken naar het terras.
Vanmiddag eerst even bijgepraat bij een glaasje champagne. Fijn om hier een paar dagen te zijn en te genieten van hun gastvrijheid, lekker tafelen en bijpraten. En dat alles buiten op het terras in een fijne ambiance.
Tot morgen, want hier heb ik dus internet en kan elke avond even mijn verhaaltje kwijt.

• 17 Augustus 2013 - 22:44

Gretha:

vandaag jullie kaartje gekregen en las dat je elke dag een verslag deed. Nou ik heb net alles gelezen dat was heel wat. Jullie hebben al heel veel gezien, maar als er brand uitbreekt slaapt Geert door, niet te geloven!!
    Wij hebben de hondjes van Richard te logeren, zij zitten ook in Frankrijk op een Camping in Le Bois de Reveuge. Ze komen 24 aug. terug. Nu luitjes, geniet er nog van bij Arnold en Beth .Ik ga nu gelijk naar bed, want heb de knollen op.
    Groetjes ook van Willem.
    Gretha.