dag 2 Tour de France - 9 aug. 2013 - Reisverslag uit Kirchzarten, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu dag 2 Tour de France - 9 aug. 2013 - Reisverslag uit Kirchzarten, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

dag 2 Tour de France - 9 aug. 2013

Blijf op de hoogte en volg Anneke

13 Augustus 2013 | Duitsland, Kirchzarten

Dag 2 - ST. GOAR – KIRCHZARTEN – 400 km - 25 graden.
Na een wat onrustige en koude nacht zijn we tegen 8 uur opgestaan. Even lekker gedoucht en ontbeten met bruine duitse korn bolletjes. Tegen 10 uur was alles weer in de auto gepakt en zijn we op weg gegaan naar het Zwarte Woud. Eerst even wat boodschappen gedaan voor de lunch vanmiddag en een lekker wijntje voor vanavond gekocht. We hebben eerst een heel eind langs de Rijn gereden tot voorbij Bingen. Op de fiets ga je vlak langs de Rijn, maar nu kom je met de auto door al die schilderachtige dorpjes met van die bijzondere kerken. En niet te vergeten, al die burchten en ruïnes die op elke heuvel te zien zijn. Na Bingen hebben we weer een stuk Autobahn gepakt om even op te schieten. Bij Rastatt zijn we het Zwarte Woud ingedoken. Prachtig was het. Omdat we tot 2 keer toe een wegafsluiting hadden, werden we door de binnenlanden rondgeleid. Helemaal niet erg, want we zijn door heel veel mooie dorpjes gekomen met van die enorme duitse Schwarzwälder boerderijen met allemaal bloemen op de balkons. Wat was dat een mooi gezicht. En we werden getrakteerd op heel veel mooie vergezichten.

Tegen half vier wilden we een camping opzoeken, maar de beheerder was niet zo gastvrij. Liet me gewoon staan bij de balie. Ja dat moeten ze niet doen, dus wij weer weg. De volgende camping waar we naar toe wilden was door een wegversperring niet bereikbaar. Ja en toen waren er geen campings meer. Pas tegen half zes hebben we een camping gevonden in Kirchzarten. En wat voor een. Super de luxe, wel kleine plekken dus dicht op elkaar en zo’n geluidsinstallatie waar van alles door wordt omgeroepen. Als we ergens een hekel aan hebben dan is het dat wel. Gelukkig is het maar voor 1 nacht. Vanavond weer zelf gekookt net zoals gisteren.

We hebben vandaag genoten van alle moois om ons heen. Het Zwarte Woud is toch wel een heel apart gebied met die mooie grote houten boerderijen en al die koekoeksklokken die schreeuwen om gekocht te worden. Morgen gaan we grens over naar Frankrijk.

Met internet is het weer een zooitje in Duitsland. Nergens Wifi of heel erg duur. Hopelijk is Frankrijk beter en kun je vrij over Wifi beschikken want ik heb geen franse dongel.

Tot morgen maar weer.

• 13 Augustus 2013 - 11:18

Frieda:

Ik lees helemaal niets over Schwarzwalder torte!!