OTTMARING - DALEN. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu OTTMARING - DALEN. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

OTTMARING - DALEN.

Blijf op de hoogte en volg Anneke

23 Augustus 2012 | Nederland, Dalen

OTTMARING – REICHHOLZHEIM – 320 km. 29 graden
22 augustus 2012.
Na een zeer onrustige nacht met heel veel regen, wind en onweer zijn we tegen kwart over 7 opgestaan. Dus niet echt uitgerust en bezweet, want het was zeer warm en benauwd door de hitte. En dan al die akelige muggen. Eerst maar rustig ontbeten want de tent was nog kleddernat. Tegen 10 uur was de tent redelijk droog en hebben toen alles snel ingepakt en zijn op weg gegaan voor een rit door het Altmühltal en het liebliches Taubertal waar we vorig jaar ook langs gefietst zijn naar Wenen. Wat is het toch een geweldige route geweest. Al die mooie plekjes weer te zien, al die mooie herrinneringen kwamen weer boven. En druk dat het was met fietsers, vooral de AltmühlRadweg werd druk bezocht. En wat we nu wel en vorig jaar niet gezien hebben, waren al die mooie dorpjes waar je met de auto door heen rijdt. Met de fiets kom je niet altijd door de dorpjes. Dus dat was nog eens extra genieten, want het stond er weer vol met Fachwerkhuizen, in het wit maar ook vooral in de kleur terra cotta.

Tegen half 5 hebben we in Rechholzheim onze tent opgezet. Een mooi klein campinkje aan de Tauber. Omdat we ’s middags in Creglingen al een uitgebreide salade hadden gegeten, hebben we vanavond alleen een kopje soep en broodjes gegeten. Daarna even douchen en toen lekker onderuit met een glaasje wijn. Het was een heerlijke avond om buiten te zijn, gelukkig niet te veel muggen.
Morgen alweer de laatste dag en dan naar huis.

REICHHOLZHEIM – DALEN (Nederland) 520 km. 23 graden.
23 augustus 2012.
Onze laatste dagje van onze autotour 2012 is aangebroken. Lekker geslapen vannacht, dus uitgerust de thuisreis begonnen. Eerst hebben we in Wertheim even het stadje bekeken en even een bak koffie gedronken. Daarna de Autobahn genomen richting Frankfurt – Münster – Twist – en na ruim 6 uur waren we weer in Nederland. Het ging vlot vandaag en tegen 5 uur waren we weer thuis.
Toen snel even boodschappen gedaan, lekker uit eten geweest en nu zit ik weer thuis achter mijn computertje deze weblog te schrijven. De afgelopen dagen was het pet met internet en telefoon op de campings. Geen enkele verbinding en zelfs geen telefoonverbinding. En toch zaten we niet in een uithoek, maar de zendmasten gingen schuil achter een heuvel en dan kun je het vergeten.
Nog even de laatste foto’s uploaden en dan is dit weer het slot van deze weblog autotour 2012.

Het was heerlijk om weer al die plaatsten en mensen te bezoeken van onze fietstouren naar Praag en Wenen. Ook het gevoel wat je hebt tijdens die touren komt dan weer helemaal terug. En we kwamen wel tot de conclusie dat fietsen toch mooier is dan zo touren in de auto, want we misten het fietsen erg. Vooral als je ’s avond op een camping aankwam en je de enthousiaste verhalen hoorde van de fietsers. Maar we hebben nu wel de gelegenheid gehad om die dingen te bezoeken waar we tijdens het fietsen niet naar toe konden omdat je de fietsen niet onbeheerd kunt laten staan. En dat was tenslotte het doel van deze reis.
Vooral de Stift in Melk en het concentratiekamp Mauthausen was indrukwekkend.

Volgend jaar mei gaan we in ieder geval weer een grote fietstour maken. Waar we naar toe gaan is nog niet helemaal zeker, maar het wordt de Noordzeekust/Hanzestedenroute of de Rijn –Bodensee –Basel.

Lieve volgers graag tot een volgende keer.

• 27 Augustus 2012 - 14:03

Willem En Gretha:

Hoi Geert en Anneke,
    Net jullie verslagen gelezen. Dat was weer genieten hé, wel anders dan op de fiets,
    maar dat lijkt mij nu juist zo mooi.
    Nu weer wennen thuis, maar dat lukt wel denk ik.Ook weer hele mooie foto's.
    Wij zijn gisteravond weer thuis gekomen uit Duitsland. Zijn naar Berlijn geweest,
    heel mooi allemaal en veel foto's gemaakt. Hoop jullie gauw eens te zien.

Groetjes, Willem en Gretha.