Dag 3 Drentse Fiets4Daagse - Dalen 60 km. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu Dag 3 Drentse Fiets4Daagse - Dalen 60 km. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

Dag 3 Drentse Fiets4Daagse - Dalen 60 km.

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Juli 2012 | Nederland, Dalen

Dag 3 Fiets4Daagse Dalen – 60 km.

Wat zag ik nu vanmorgen. Wolkjes boven ons en een klein fris windje om ons heen. Toch maar even een vest aan voor we vertrekken voor de 3e 60 km. tocht. Eerst ging het via Hoogehaar, Vossebelt naar Steenwijksmoer. Het ging heel makkelijk want we hadden windje in de rug. En dat was te zien, want iedereen had er flink het tempo in. En de sfeer onder de fietsers was weer prima. Even een goedemorgen, als je iemand voorbij gaat, of een grapje, maar dat hoort bij de Fiets4Daagse.

Daarna ging het richting Dalerpeel. Hier reden we door een prachtig stukje hoogveen. Even buiten Dalerpeel hadden we de eerste stempelpost bij Theetuin de Stobbe. En ja hoor, daar zat iedereen al weer aan de koffie met een lekker stuk eigengebakken koek.

De verkeersregelaars deden weer prima werk. Zij zorgen er voor dat je veilig een drukke weg over kunt. Geweldig werk wat jullie doen, onze complimenten. Via Nieuwlande ging het richting Hollandscheveld langs beekjes en door weilanden. Het was prachtig fietsen en inmiddels waren de wolkjes ook weg en scheen de zon weer volop. Vlak bij Hollandscheveld bij Partycentrum Schoonhoven moesten we weer stempelen. En tot mijn grote opluchting waren Jans en Frits daar weer. Heer Graaf Jans der Stempelaers nog steeds in vol ornaat en maar volhouden dat hij het niet warm had. Maar zijn kop wordt steeds rooier, dus of hij de waarheid vertelt, ik weet het niet. Vazal Frits had duidelijk weer het heft in handen. Zelf niks doen en Jans alle stempels laten zetten. Maar volgens Frits heeft Jans die harde hand nodig om in het gareel te blijven. Een mooi duo voor de vrolijke noot is leuk op zo’n fiets4daagse.

We vervolgden onze tocht via Hollandscheveld richting Tiendeveen. Even na Hollandscheveld moesten we alweer stempelen, nu bij camping de Eikenhof. Er was echt op onze komst gerekend, want er waren kraampjes met knieperties, je kon oliebollen kopen, koffie, thee en je kreeg een tasje van de Plus met een pakje frisdrank.
Langs het water ging het richting Tiendeveen naar de Haar. Daar ontstond wat verwarring omdat de Fiets4Daagse fieters van Westerbork ook op deze route zaten. Wij moesten bij de Haar stempelen en Westerbork niet. De volgende kilometers waren niet zo geweldig omdat alle fietsers uit Westerbork incl. de KinderActiefRoute van Westerbork op deze weg moesten fietsen. Overal waren kinderspelen opgesteld, dus het was goed uitkijken. Eigenlijk was de weg te smal voor zo veel fietsers. De route ging verder over het Mantingerzand en daarna gingen de fietsers van Westerbork links af en wij rechts af. De rust keerde weer terug.

Wij gingen toen richting het Geeserbos. Heerlijk fietsen was het daar want het was inmiddels best weer warm geworden. De heide begon te bloeien en bij het Mekelermeer hebben we even wat foto’s gemaakt van al het moois dat daar te zien was. Door het prachtige natuurgebied van het Geeserveld ging het naar Zwinderen, waar we bij het Dorpshuis moesten stempelen. Daar hadden ze een hele markt op poten gezet.

Toen was het niet ver meer naar Dalen. In de Valsteeg kregen we een verrassing, nl. een ijsje van Dickninghe. Dat ging er met deze hitte dus goed in.
Daarna nog een paar kilometer en waren we terug in het centrum van Dalen. Daar was weer volop muziek van Eenmansorkest Chris. De sfeer zat er goed in en de terrassen waren alweer vol.
Weer een heerlijk fietsdagje en alweer de 3e prachtige route. Prima gedaan door de routemakers.

Alleen het door elkaar lopen van de Fiets4Daagse Dalen en Westerbork gaf bij veel mensen verwarring. Was het nu het bordje Dalen of Westerbork? Dus je moest heel goed opletten om niet de verkeerde route te nemen. Ook waren het te veel fietsers op zo’n smal fietspad.

Morgen alweer de laatste dag. We gaan dan richting Emmen. Het wordt morgen weer goed weer, dus we treffen het wel met elkaar dat we zoveel zon hebben en geen regen.

Graag tot morgen.