THEDINGHAUSEN - WILDESHAUSEN. - Reisverslag uit Wildeshausen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu THEDINGHAUSEN - WILDESHAUSEN. - Reisverslag uit Wildeshausen, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

THEDINGHAUSEN - WILDESHAUSEN.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

24 Juni 2012 | Duitsland, Wildeshausen

Thedinghausen – Wildeshausen – 49 km. 13 graden.

Oh wat heb ik opgezien tegen deze dag, maar het is afzien geweest aan de ene kant en heel waardevol aan de andere kant.

Eerst maar het afzien. Toen we opstonden was het droog maar zwaarbewolkt. Toen we wegfietsten regende het normaal. De hele morgen heeft het gestaag doorgeregend en na de warme maaltijd vanmiddag was het een ware wolkbreuk boven ons. Toen we in Wildeshausen aankwamen, droop het water overal uit. Nat tot op het lijf. Dat was dus de vervelende kant van de dag. De rest was heel bijzonder.

Vanmorgen hebben we samen ontbeten met de andere 2 gasten in het huis. Edith en Werner uit Löhne. Het werd een heel gezellig ontbijt. Zij fietsen de WeserRadweg tot Bremerhaven. Edith werkt in de hartkliniek van Bad Oyenhausen en was zeer geinteresseerd in mijn ervaring met mijn ICD. Zij wil nu mijn weblog gaan gebruiken om andere mensen, die ook een ICD hebben, te laten zien wat je allemaal weer kunt nadat je zo’n apparaat hebt gekregen. Voor mij een fijn idee, dat je zo met deze weblog andere mensen misschien kunt motiveren om weer normaal te gaan leven en te laten zien dat normaal leven ook echt weer mogelijk is. Na een hartelijk afscheid en de belofte dat we contact met elkaar zullen opnemen, zijn we vertrokken richting Riede.

Van de natuur vandaag hebben we niet veel meegekregen door al die regen. Alleen hadden we zo nu en dan fietspaden door weilanden die niet breder waren dan een fietsband. Kledder natte benen en voeten dus van het hoge gras.

In een Bäckerei/Konditorei in Barrien hebben we heerlijk koffie gedronken, ieder met 2 stukken Kuchen. Hadden we nog te goed van gisteren. Nou en wat daar gebeurde. De hele Konditorei zat vol mensen. Eerst begonnen mensen al tegen Geert aan te praten wat we aan het doen waren en later wilde een mevrouw graag weten wat we hadden gedaan. Dat heb ik verteld en die mevrouw reageerde zo vreselijk enthousiast dat we heel geannimeerd met elkaar aan de praat kwamen. We hadden heel veel gemeen en uiteindelijk hebben we adressen uitgewisseld. Zij durft al jaren niet meer te fietsen omdat ze een ongeluk gehad heeft. Mijn verhaal maakte blijkbaar zo’n indruk dat ze toch weer wil proberen om te gaan fietsen en ook wil kijken of ze dat beter kan op een electrische fiets. Ze zei dat het zo had moeten zijn, dat ze mij vandaag ontmoette. Ik had haar blijkbaar zo kunnen motiveren dat ze het nu aan durft en het ook gaat proberen. Na een hartelijke groet en de belofte contact te houden hebben we afscheid genomen. Trouwens de hele Konditorei stond voor het raam ons uit te zwaaien.
Dat zijn toch wel 2 heel aparte ontmoetingen geweest vandaag, waar ik heel veel energie van heb gekregen. Zulke lieve mensen ontmoeten doet wat met je. Het maakt je dag heel bijzonder.
Wat ook heel bijzonder was dat de partner van Antje een kopie was van Geert's vader. Zelfde bewegingen, zelfde gelaatsuitdrukkingen, zelfde manier van zitten in de stoel. Was eigenlijk heel apart om te zien.

Edith, Werner und Antje danke für die schöne Begegnung und Gespräch. Mir hat es viel Energy gegeben und es hat uns viel Freude gebracht.

Toen moesten we weer verder. De B51 oversteken tussen Fesenfeld en Gräfinghausen en daar lag een prachtig restaurant, waar we wat wilden eten, want we hadden ons nog een etentje beloofd. Maar bij de deur werden we afgescheept, ze wilden ons niet binnen hebben met die natte kleren en ook de fietsen mochten niet tegen de muur staan. Ach wat moet ik daar van zeggen
Toen 10 km. verder in Landhaus Dünsen werden we hartelijk welkom gegeten, we mochten de kleding drogen. We konden zelfs handdoeken krijgen om ons droog te wrijven. Dat noem ik nog eens Gastfreundschaft. En daar hebben we uitgebreid gegeten met voor- en nagerecht.
Tegenover het Landhaus was een Schützenfest aan de gang wat dus ook helemaal verregende.
Toen we weer verder gingen zei de Schützenkönig: bleibe hier bei uns und feier mit uns mit. Maar ja, we hadden al een kamer geboekt in Wildeshausen.

Tegen half 5 kwamen we door en door nat aan in Wildeshausen. De fietsen en de natte regenkleding hangen nu uit in de garage, waar het lekker warm was. Dus morgen is alles weer droog.

Al met al een heel bijzondere dag.

Lieber Anton.
Wir gratulieren dich mit deinem Geburtstag Morgen. Nehme nicht soviel Kopfschmerzmittel el ein. Ein Jahr älter tut doch nicht so weh. Und lass dich verwöhnen durch Georg und Peter.
Liebe Grüße und ein Geburtstags-Bußie von uns.

Marja, ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag. De borrel komen we volgende week wel ophalen en meteen een proefritje maken in de rode eend. Geert is er benieuwd naar.

Moin moin.

• 24 Juni 2012 - 18:05

Jeroen:

Stiekem posten als ik aan het schrijven ben :P
    Helaas had de weerman dus toch gelijk :/
    Toch wel apart dat je zo de uitersten van "gastvrijheid" tegenkomt bij restaurants.
    Maargoed, zo ben je toch bij een betere terecht gekomen.
    Ik hoop dat het gesmaakt heeft.

Groeten!

• 24 Juni 2012 - 18:32

Nelly:

Hoi Anneke en Geert,

Nou mijn petje af hoor. Na zo'n regenachtige dag toch nog zo enthousiast je verhaal doen en zelfs zo dat je anderen ook enthousiast maakt. Dan ben je puur in het uiten van je beleving.
    Ben trots op je An!!
    Hopelijk morgen droog?!?!
    groetjes,

Nelly

• 25 Juni 2012 - 16:15

Anton Nuss Aus Wien:

Na oiso, da bin i wieda, eia Aunton aus Wean.

Herzlichn dank zur Gratulazion z meinem Geburtstog. Die Jungs haum mi Heitemorgn um fünf vawöhnt mit am Frühstück Wiena Art, mit Semmel und Kipferl und Marmelade aus Marilln und an duftign Melaunge.

Dann nix wia aun dee Arbeit.
    Wir san in letzta Zeit eecht beschäftigt gwesn mit da Heiernte und mia hodtn wenik Zeit eich im Internet z vafolgn. Ebenfalls gratualazion z eia Rubin Hochzeit! Schade des es sovue regnet bei eich in Deitschlaund.

Da Georg macht uns Heiteabend aa Festessn mit Kalbsschnitzel ( eigenn schlachtung vasteht si ) und ois beiloge aa chteirischa Eadoepfen-Gurken-Salat mit Kürbiskernöl mit am Schpeckkartoffelsalat daz. Dabei gibt es daun an Rotwein, dn schönn Zweigelt Berg 2008, ebenfalls Rubinrot, vom Winserhof nebenann.

Also wenn es irgentwie need klappt mit dem Essn könnt ia imma nau z uns aunreisn.
    Irgentwie hab i des Gefühl des mia uns bald wiedersehn.

Wie imma,
    Eua Anton.