WINSEN - FRANKENFELD. - Reisverslag uit Frankenfeld, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu WINSEN - FRANKENFELD. - Reisverslag uit Frankenfeld, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

WINSEN - FRANKENFELD.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 Juni 2012 | Duitsland, Frankenfeld

Winsen – Frankenfeld – 47 km. 20 graden.

Binnen anderhalf uur hebben we ’s morgens gedoucht, gegeten en alles opgeladen op de fiets. En er staan toch altijd weer mensen heel sceptisch te kijken als wij beginnen met inpakken. Je ziet ze denken: dat lukt ze nooit om alles op de fiets te krijgen. En dan de verwondering dat het toch echt allemaal kan en past.
Vannacht heeft het nog een tijdje hard geregend, maar vanmorgen konden we de tent droog inpakken gelukkig.
We fietsten eerst naar Hornbostel, een prachtig gehuchtje met van die grote boerderijen. Je raakt daar niet op uitgekeken. Op heel veel boerderijen zie je van die ronde schilden. Toen ik dat eens wat beter ging bekijken, blijkt dat het herinneringsplaten zijn als er iemand Schützenkönig is geworden bij een Schützenfest.

Daarna fietsten we richting Wietze, waar we opeens op een klein bergje stonden die de Ölberg heette. Er blijkt vroeger olie te zijn gewonnen en er stonden op die berg jaknikkers. Nu is er nog slechts een “houten”boortoren met een echte olieboor. In de 60-iger jaren is men gestopt met de oliewinning.

Daarna kwamen we in Jeversen en wat blijkt, er was wel een camping, dus de Tourist Information van Winsen kan maar beter ander werk gaan zoeken.
Trouwens we fietsten de hele dag bijna door de bossen. Heerlijk was dat, want we hadden wind tegen. We passeerden de Autobahn in Buchholz en heel veel kleine campertjes met schaars geklede dames.
En we hebben koffie gedronken bij Mc Donalds, ja neven en nichten, Geert is bij Mc Donalds geweest.

Daarna richting Bothmer, waar we langs de rivier de Leine, die uitmondt in de Aller, hebben gegeten. Lekkere bolletjes, vers van de bakker. Ze waren nog warm.

Toen richting Ahlden. Het fietspad er naar toe was allerbelabberdst. Daarna werd het beter en gingen we door het bos over een oude spoorbaan naar Frankenfeld. Vlak voor Frankenfeld werd het donker en begon het licht te regenen. Maar Geert wilde niet schuilen, want het zou vandaag toch niet regenen. Maar het begon steeds harder, dus ik ben snel een grote boerenschuur ingedoken. En ja hoor, Geert kwam ook, want het hoosde inmiddels. Na 20 minuten werd het droog en hebben we de camping opgezocht in Frankenfeld. We staan nu op een Rittergut, dus een echt kasteel waar op een stuk land aan de Aller een camping is gemaakt. Prachtig hier, en lekker rustig, tot voor een uur. Nu hoor ik boenke boenke muziek en staat er een giga tent midden op het grasveld. Ik vrees het ergste voor vannacht.

Morgen gaan we richting Verden en proberen in Thedinghausen een Zimmer te krijgen, want er is geen camping in de buurt. We proberen nu per dag niet meer te fietsen dan 50 km. Dat gaat nog prima. Doe je meer dan voel je dat erg in je benen en met 50 km. ben je ’s avonds ook nog een beetje fit.

Moin moin maar weer en tot morgen.

• 22 Juni 2012 - 18:42

Nelly:

Hoi Anneke & Geert,

Morgen een speciale dag voor jullie.
    Alvast hartelijk gefeliciteerd met jullie 40 jarig huwelijk
    Maak er wat bijzonders van en wij hopen op een mooie zonnige dag voor jullie!!

groetjes,

Albert & Nelly

• 22 Juni 2012 - 19:01

Klaas En Gea,:

Hier is Oosterhesselen weer.Twee dagen geen internet i.v.m. werkzaamheden Ziggo. Hier is alles goed en zo te zien met jullie ook. Wat hebben jullie de laatste dagen veel regen gehad. Nou troost jullie maar want hier ook. Liggen jullie nog op schema, wij vinden het een hele prestatie, vooral voor jou Anneke. Klaas heeft nog een adres voor jullie in Verden, daar hebben zij vorig jaar geslapen. Nou Geert en Anneke ontvang de hartelijke groeten van ons en tot de volgende keer. Het overnachtingsadres luidt: Pension Gatjen te Honisch/Verden (an der Aller). Lange strasse 8, Honisch. Tel. 04231/82244. Prima adres, vrij appartement en niet duur.
    Honisch ligt ten westen van Verden richting Thedinghausen - Riede.
    Succes!

• 23 Juni 2012 - 15:00

Ria En Eef:

Hallo dauwtrappers, het gaat nog steeds naar wens begrijpen wij. Op wat ongemakjes na prima toch.
    We begrijpen dat jullie 40 jaar gehuwd zijn, nu vier dat maar lekker op de fiets en onderweg neem je maar iets, maar niet te veel want dan gaat het niet goed. De hartelijke gelukswensen van ons en nu maar lekker op huis aan, want het begint op te schieten dus hou nog even vol. Grtjes Ria en eef

• 23 Juni 2012 - 17:33

Marry En Koos:

Als we goed geinformeerd zijn dan is 23 juni toch wel een zeer byzondere dag voor jullie.
    Wij hopen dan ook dat deze speciale dag en vele dagen hierna ook byzonder zullen zijn.
    Veel plezier vandaag

Groeten
    Marry en Koos

• 23 Juni 2012 - 17:48

KKlaas En Gea.:

Hallo Geert en Anneke, Van harte gefeliciteerd met jullie 40 jarige huwelijksdag. Wij hopen nog vele jaren in goede gezondheid erbij. Groetjes van ons, doeg.