JERSLEBEN - FLECHTLINGEN - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu JERSLEBEN - FLECHTLINGEN - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

JERSLEBEN - FLECHTLINGEN

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

18 Juni 2012 | Duitsland, Berlijn

Jersleben – Flechtlingen – 60 km. 27 graden.

Wat een hitte vandaag en wat weer onverwachte dingen die op je weg komen.
We waren vanmorgen blij van de camping weg te kunnen, want het voelde daar niet goed aan. Het leek net een gevangenis, al die sloten en hekwerken. Nee niks voor ons.
Vanmorgen eerst over een mooi fietspad en windje in de rug naar Haldensleben. Daar eerst even inkopen gedaan, want we hadden het vermoeden dat we daar niet meer de gelegenheid voor zouden krijgen.
Ik heb gisteren gezegd dat we de Aller Radweg nu volgen, maar het is de Elbe-Aller Radweg, het verbindingsstukje tussen de Elbe en Aller. Morgen zitten we echt aan de AllerRadweg. Dat verbindingsstukje is een heuvelrug en dat hebben we geweten vandaag. Het ging heuvel op en heuvel af, en daar hadden we niet op gerekend, want de kaart had dat niet vermeld. Alleen een klimmetje, maar die stelde niet zo veel voor. De rest hadden ze zeker maar niet vermeld om de mensen niet aan het schrikken te maken. Maar het was behoorlijk afzien vandaag en dan die zwoele warmte. Het was best een mooie tocht, want je had steeds mooie vergezichten op kleine boerendorpjes, die er nog een beetje uitzagen als in de DDR tijd. Ook heel veel weilanden met bloemen en koolzaad.

Toen kwamen we tegen half vier moe en bezweet aan in Flechtingen, een prachtig dorpje met in het midden een groot park met een slot. Onderweg had ik al een paar pensions gebeld voor een kamer, want als we naar de lucht keken beloofde dat niet veel goeds. Alles bezet of niet voor 1 overnachting. Bovendien is er in Flechtingen een camping, dus slapen kunnen we altijd, dachten we.
Maar hoe we ook belden en zochten, er was geen kamer te vinden. Bij 1 pension heeft nog iemand verschillende adressen gebeld, maar ook niks. Toen maar naar de camping, want kamperen kunnen we want Geert’s luchtbed is niet kapot.
Maar toen we bij de camping aankwamen was de poort dicht – camping opgeheven? Het is ons niet duidelijk geworden. En wat nu. De volgende dorpjes hadden geen overnachtingsadressen en de eerstvolgende plaats met slaapgelegenheid was 20 km. verder. Dus die gebeld, maar ook niks.
We zaten wel even met onze handen in het haar. Dan maar proberen of we ergens bij mensen in een tuin konden staan en anders maar ergens in het bos. Wat moet je anders. We besloten terug te fietsen naar Flechtlingen en daar in de buurtsuper wat eten en drinken te halen. Toen zagen we nog een klein pension liggen, dus ik naar binnen. Die mevrouw had ik dus ook al aan de telefoon gehad. Blijkbaar had ze medelijden en ze gaf me een mobielnummer van iemand en die moest ik maar bellen. Dat gedaan en een heel vriendelijke mevrouw zei dat we van harte welkom waren in de Radlerherberge van Flechtlingen. Om half 6 zou ze voor de ingang staan en ons ontvangen. Wat blijkt, het is een spiksplinter nieuwe jeugdherberg. Maar waarom niemand in het dorp dit doorgaf als slaapadres is ons een groot raadsel. Wellicht een concurrent? Wij zitten nu met zijn tweeën alleen in die jeugdherberg, hebben een prima kamer en we kunnen de hele jeugdherberg gebruiken. Er is verder niemand aanwezig en morgen moeten afsluiten en de sleutels weer afgeven op het gemeentehuis. Waar vind je zo iets nog. En dan betaal je maar 40 euro.
Ach en zo komt er toch altijd weer een oplossing als je denkt dat het niks meer wordt. Vanavond lekker gegeten in het dorp. Dus dat wordt heerlijk rustig slapen in spiksplinter nieuwe bedden. Geert zit nu lekker TV te kijken op een zeer groot beeldscherm.

Morgen gaan we richting Wolfsburg en hopelijk is daar wel een camping die open is. De eerste 20 km. zal nog wel heuvelachtig zijn en daarna op de AllerRadweg moet het vlakker worden.

Tot morgen – moin moin.

• 18 Juni 2012 - 20:20

Herman En Willy:

Hallo buurtjes,

bedankt voor de felicitatie. We zijn gistermiddag weer thuis gearriveerd.
    Eerst alles maar even aan de kant en dan de mail nog even lezen.
    Koos en Mary hebben ook onze tuin perfect bijgehouden.

Ik heb alle reisverslagen nog niet doorgelezen, maar jullie beleven daar wel van alles.
    Gelukkig toch nog een goed onderkomen gevonden. Kan me voorstellen dat je toch even ongerust wordt als het even tegenzit.
    Heeft Geert zijn oranje vlag al van de fiets gehaald ?? Voetbal is ineens een stuk minder leuk !

Mede namens Willy nog veel fietsplezier,

Gr. Herman