1e dag - 26 juli 2011 60 km. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu 1e dag - 26 juli 2011 60 km. - Reisverslag uit Dalen, Nederland van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

1e dag - 26 juli 2011 60 km.

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

26 Juli 2011 | Nederland, Dalen

Hier ben ik dan weer voor een verslag van de Drentse Fiets4Daagse. De startplaats is Dalen, dus een makkie voor ons.
Dit wordt onze eerste echte fietsdag weer na ons avontuur fietsen van Dalen naar Wenen. En we hebben echt weer zin om een paar dagen weer op het zadel te zitten. Tegen kwart over 8 zijn we van huis gegaan. We hebben ons ingeschreven bij restaurant Cornelis. Het was nog rustig, want alleen de mensen die 60 km. per dag fietsen kunnen al om 08.00 uur starten. Wat een enthousiasme bij al die vrijwillers vanmorgen. Je kon zien dat ze er echt zin in hadden. Trouwens zonder die vrijwillers was een dergelijk evenement ook niet te organiseren. Voorzien van stempelkaart en een peer voor onderweg zijn we gestart. Eerst richting de Valsteeg. Vervolgens naar Gees. Bij de Zwefkei moesten we stempelen. Je kon merken dat we nog vroeg waren, want de kraampjes die er stonden waren nog niet allemaal bezet. Via het Geeserbos waar we een prachtige bonte specht hebben gezien, ging het richting Witteveen door een prachtig gebied overigens. We moesten hier weer stempelen bij restaurant Onder de Hoge Dennen.
We hebben hier ook koffie gedronken want het begon lichtjes te regenen. Toen de koffie op was, was het ook al weer droog. Even voorbij Witteveen zijn we nog even op de begraafplaats geweest daar en het graf bezocht van Relus ter Beek, onze vorige commissaris van de Koningin. Via Wezep op naar Zweeloo. In het weiland stond nog een mooie ooievaar. In Zweeloo was het een drukte van belang. De Zweeler Markt was bezig met optredens van een shantykoor, folkloristiche dansgroepen, kermis en kraampjes. Even de markt overgelopen en toen richting Oosterhessen. En wat een mooie boerderijen kom je dan onderweg tegen. In Oosterhesselen was al weer wat te doen. Op de brink was een kunstmarkt ingericht genaamd Montmartre. Prachtige schilderijen en kunstwerken waren daar te bewonderen. RTV Drenthe was ook aanwezig met een live-uitzending van de Brink. Wij hebben hier niet veel van meegekregen, want wij kwamen om 11.45 uur daar aan en de uitzending was om 12.00 uur afgelopen.
Bij restaurant Deen nog even het benodigde stempeltje gehaald en toen ging het via een fietspad door het bos naar De Klencke (mijn oude werkplek van heel lang geleden). Door het bos en langs het Drsostendiep ging het naar Erm. Hier was het weer stempelen geblazen. Via Holsloot ging het naar Den Hool.
En toen was het nog maar een paar kilometers naar Dalen. En ja hoor, vlak voor Dalen begon het weer wat te regenen. Maar toen we in Dalen aankwamen was het gelukkig weer droog. Even ons eindstempeltje gehaald. Het shantykoor de Loo en Drostenzangers stond al klaar voor een optreden.
Tegen half 3 waren we weer thuis. Het was weer een lekker dagje fietsen en ik verheug me al weer op de tocht van morgen. Die gaat naar Schoonebeek. Ik zal nog een paar foto's uploaden van deze dag. Trouwens compliment voor de verkeersregelaars, klasse.

Tot morgen.