KLOSTERNEUBURG - WENEN v.v. 35 km - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu KLOSTERNEUBURG - WENEN v.v. 35 km - Reisverslag uit Klosterneuburg, Oostenrijk van Anneke Blom-van Tibberen - WaarBenJij.nu

KLOSTERNEUBURG - WENEN v.v. 35 km

Door: tibberentour

Blijf op de hoogte en volg Anneke

22 Juni 2011 | Oostenrijk, Klosterneuburg

WENEN - WENEN - WENEN - WE HEBBEN HET GEHAALD.

Zoals jullie op de foto zien hebben we vanmorgen per fiets Wenen bereikt. Een raar gevoel hoor, nu we ons einddoel gehaald hebben. Maar bovendien toch ook een gevoel van blijheid dat we het op zo'n goede manier gehaald hebben zonder al teveel problemen. En dat alles zo vlot verlopen is zonder al te veel oponthoud en eigenlijk met maar 1 rustdag. Ik heb nu het gevoel dat ik de hele wereld wel aan kan nu we dit gehaald hebben en dat mijn droom nu verwezenlijkt is. Dit had ik 3 jaar geleden niet durven dromen dat deze droom is uitgekomen.

Nu even iets over Wenen.
Wenen is heel mooi, heel pompeus met gigantisch veel grote paleizen en gebouwen. We hebben de kleine ring in Wenen gefietst en zo kreeg je een beetje een indruk van Wenen. Het komende weekend als Henk en Dea er zijn gaan we alles wel beter bekijken. En Marry: mooie foto he van Strauss.
Het was een zeer warme en benauwde dag en het waait nu erg hard. Bovendien zitten er onweerskoppen in de lucht, dus dat zal straks wel losbarsten.
We zijn de binnenstad nog even in geweest en de Stephanskirche even op de foto gezet natuurlijk. En Geert heeft gezien waar Sisi heeft gewoont en geleefd, dus hij kan nu nog met meer enthousiasme nar de Sissi films kijken. Vanavond ga ik de reisgidsjes maar eens goed bestuderen, om straks alles een beetje uit elkaar te kunnen houden. Maar het was wel een belevenis hoor zo op de fiets dwars door Wenen en ik vond het best wat eng.

Morgen gaan we terug naar Langenschönbichl naar de familie Kerschner. Bij hen hebben we tot woensdag voor Henk en Dea en voor ons een kamer geboekt. En van daaruit kun je makkelijk per trein en U en S Bahn in de binnenstad van Wenen komen. Maar eerst dus morgen op de fiets terug naar Langenschönbichl en dan gaan de fietsen op slot. Wat zullen onze spieren gaan protesteren. En het zal heel vreemd aankomen dat we na morgen ons fietsritme vaarwel moeten zeggen. Maar gelukkig hebben we nog een paar dagen Wenen voor ons en dat lijkt me ook geweldig.
Ik blijf nog tot 2 juli elke avond mijn blog schrijven, dus jullie kunnen ook langzaam afkicken.

Maar wat hebben we een steun van jullie allemaal gehad in de vorm van telefoontjes, sms-jes, e-mailtjes, reakties op de blog. Wij vonden het hartverwarmend.
Tot morgen dan maar weer.

• 22 Juni 2011 - 17:56

Marry En Koos:

GEFELICITEERD.
    Wenen is gehaald !
    Als verrassing hebben wij voor julle na thuiskomst een persmoment geregeld met een redacteur van de Coevorden krant. Welke data zijn jullie beschikbaar voor dit gesprek . Zorg ook voor een mooie foto
    Nog veel plezier in Wenen

• 22 Juni 2011 - 18:57

Klaas En Marja:

Gefeliciteerd met het behalen van jullie einddoel!!!
    Knap hoor.
    Geniet nog maar even lekker van Wenen zonder fiets.

• 22 Juni 2011 - 19:02

Arjan En Ingrid:

GEFELICITEERD!!!

Wat zal dat een goed gevoel geven....
    Ontzettend knap gedaan!!
    Geniet nog lekker een paar dagen!!

• 22 Juni 2011 - 19:55

Willem En Gretha:

Hoi Geert en Anneke,

GEFELICITEERD,
    Het einddoel Wenen is gehaald!!
    Heel erg goed van jullie. Nu maar genieten van Wenen en nog veel plezier daar. Het waren ook weer prachtige foto`s.
    Groetjes, Willem en Gretha.

• 23 Juni 2011 - 07:23

Anton:

Gratuliere, ihr seit da!!

Wir werden euch bald begegnen.
    Fahren jetzt ab mit'n Ford.

Schöne Stadt, Wean , nicht wa!

• 23 Juni 2011 - 09:42

Willy En Herman:

Doorzetters, jullie hebben het gehaald en nog wel ruim binnen de tijd. Alle respect en proficiat met het resultaat.
    Geniet nog van het verblijf in Wenen.
    Drankjes staan al in de koeling !!!!

Tot volgende week

• 23 Juni 2011 - 15:19

Nelly:

Gefeliciflapperd!
    Geniet van Wenen! Bestel op onze kosten een flesje Gruner Veltliner en mail ons je rekeningnummer dan maken we de kosten over.
    Van ons geen reactie meer te verwachten, wij vertrekken morgen naar Samos. Toedeloe

• 23 Juni 2011 - 20:57

Frank:

Kijk, na al dat fietsen Wenen bereiken is een topprestatie, gefeliciteerd!
    En natuurlijk ook nog gefeliciteerd met jullie trouwdag. Hoe romantisch is dat; je trouwdag vieren in Wenen!

Schönbrunn is zeker een aanrader!

Groetjes en veel plezier nog,

Frank

• 26 Juni 2011 - 11:26

Arnold:

Wien, het verlossende woord heb je aangetroffen op het verkeersbord. Het moet wel een zeer goed gevoel zijn, dat heb je gehaald zonder kleerscheuren. Makkie? Nee dat niet denk ik, maar met al dat goede weer en mooie vergezichten en al die enthousiaste mensen die je tegen bent gekomen geven wel de doorzetting om het te halen. Gefeliciteerd!!!

En ook met de huwelijksdag, 39 jaar, wouw, we zijn al lang geen 20 meer denk ik dan ;).

Voor de warmte is het lekker om in het park van de universiteit te lopen, aan de Rennweg 12bis, is een zijstraat waar je zo het park in loopt: lekker voor een pick nick of juist even strolen. Aan het eind is een alpen garten en terug via de Belvedere kasteel tuin. Altijd een leuke wandeling. Vaak mijn lunch wandeling toen ik daar nog werkte. Mijn kantoor was op 12, nu is het een hotel.

Wenen een stad van charme en veel romantiek, geniet er nog lekker van met de apfelstrudel. En de Sachertorte in de Belvedere cafe is mijn favoriet! (met sinaasappel laagje en meer lucht in de cake)

Groeten Arnold